משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעוון עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים חודש אתמול. ב"חדשות 12" פורסם כי בפרקליטות שוקלים לזמן לעדות את איש העסקים ארנון מילצ'ן במהלך שמיעת העדים בתיק 4000. כמו כן, דווח כי יש חשש בתביעה מלחצים שמופעלים על מילצ'ן ועלולים לפגום בעדותו, לאור הקשר בינו לבין פרקליטו של נתניהו, עו"ד בועז בן צור. הפרשן המשפטי ושדרן 103FM גיא פלג הגיב לדברים הבוקר (שלישי) בתוכניתם של ענת דוידוב וגולן יוכפז.

אתה מפרסם שבכוונת התביעה להקדים את עדותו של אחד מעדי המפתח ארנון מילצ'ן מחשש להשפעות פסולות עליו בעקבות הקשר עם פרקליטו של רה"מ.
"כן, בעצם אתמול הוספנו עוד קומה לחילופי האשמות שפורסמו כבר לפני כמה ימים. קודם כל יצא המכתב הזה של הפרקליטות לעו"ד בועז בן צור, שייצג את ארנון מילצ'ן כשנחקר כחשוד בתיק 1000. אח"כ נסגר התיק נגד מילצ'ן ובן צור דילג מעל לא מעט מהמורות כדי לייצג את בנימין נתניהו רק בתיק 4000, טלפן לפרקליטות ושאל אם הם חושבים שיש בעייתיות עם כך. מילצ'ן אמור להיות עד בתביעה מרכזית נגד נתניהו ושם סוכם שהוא ייצג את נתניהו אבל לא ידבר עם הלקוח לשעבר בעניין התיקים.

בשבוע שעבר פרסמנו מכתב חריף של הפרקליטות לבן צור, בו נכתב 'נודע לנו שחרגת ממה שסוכם', כלומר, שוחחנו על התיקים. בין היתר נכתב שעוה"ד אמר למילצ'ן שנתניהו מתגעגע אליו ויש לו פינה חמה בלב אליו. אתמול הוספנו עוד קומה, מתברר שאחרי חילופי ההאשמות מצד אחד הפרקליטות מזהירה את בן צור ומן הצד האחר הוא ענה להם באופן חריף שהם מנסים להתערב בייצוג.

מתברר שמילצ'ן טלפן אחרי כל זה למי שהוא חשב שזה עו"ד בן צור אלא שהוא טעה במספר וטלפן לחוקר ביאח"ה, כנראה ששמו גם בועז, והתחיל להגיד לו ראית איזה תרגיל הפרקליטות עשתה לנו. החוקר נבהל ואמר לו 'תשמע מר מילצ'ן אתה לא מדבר עם עו"ד בועז בן צור, אתה מדבר איתי, חוקר יאח"ה'. מיד כתב מזכר לתיק החקירה ועל רקע זה שמענו אתמול הערה מוזרה של התובעת הראשית בתיק, עוה"ד ליאת בן ארי, שכשדובר על סדר העדים 'אנחנו מתכוונים לפתוח כפי שתתכנו בתיק 4000 עם קבוצה של 15 עדים, אבל לפני שנעבור לקבוצת העדים השנייה בתיק 4000 אנחנו מבקשים להקדים כמה עדים בתיק 1000'.

אתמול בערב ב'חדשות 12' אנחנו פענחנו את ההחלטה המוזרה הזאת של הפרקליטות להתחיל בתיק אחד ולקפוץ לתיק אחר, והסיבה היא החשש שיש קשר אולי קשר בעיתי שישפיע על עדותו של עד התביעה המרכזי מילצ'ן".

הפרקליטות ידעה על הסיפור הזה?
"בוודאי, משום שאותו קצין, אותו חוקר שלח מזכר והוא הועבר לפרקליטות".

ביהמ"ש צריך לקבל החלטה מתי ייפתח שלב ההוכחות. זה יידחה?
"יש כמה מסרים סותרים. מצד אחד כשעו"ד ז'ק חן, הפרקליט של שאול אלוביץ' אמר בדיון שמדובר במגה תיק ומאיצים בו השופטת רבקה פרידמן פלדמן ראש ההרכב אמרה דברים מאוד נחרצים, שכתב האישום הוגש לפני שנה וההוכחות היו צריכות להתחיל להישמע. היא הסבירה: 'עצרנו את המשפט כי יש קורונה ולא רצינו שאנשים יתקהלו'. השופטת חלתה בקרונה והחלימה, היה ברור שהיא חושבת שקצב העניינים אינו משביע והיה צריך להתנהל באופן אחר.

לזה נוסיף אחרי יום הדיונים אתמול, שהשופטת אומרת לו אתה מבקש חצי שנה בעצם, ההחלטה של ההרכב שאומרים לפרקליטות תעבירו תוך שבוע את תיק המוצגים בעניינו של אילן ישועה העד הראשון, תיק בו התביעה מעבירה להגנה את המזכרים והמסמכים והראיות שמתכוונים להציג לעד במהלך העדות שלו, אז אם רוצים להציג לישועה זאת אומרת שאוטוטו ישועה עולה. אבל אז כותבים השופטים אנחנו נקבע דיון נוסף שבו הנאשמים פטורים מלהתייצב. זה דיון שחייב להתקיים בין ההגנה לתביעה לפני שהמשפט מתחיל כדי לייעל את הדיון. הרי במשפט שלנו כאן יש 333 עדים, חלק משמעותי הם עדים טכניים, אז לפני כל משפט הצדדים נפגשים ואומרים יש עדויות שאנחנו מוכנים להכניס לתיק בהסכמה, אין לגביהן ויכוח. הדיון הזה שוודאי הכרחי לפני שמתחילים בשלב האמיתי עדיין לא התקיים וזה מוביל אותנו חרף הכל למסקנה שהם לא מתכוונים לפתוח את השלב המשמעותי במשפט לפני הבחירות, כלומר בחודש וחצי הקרובים, אבל זו הערכה בלבד".

אין צורך בחקירה פלילית?
"יש קולות שקוראים כך אבל צריך לזכור את הצד האחר של הטענות שמחזיק עו"ד בן צור. הוא אומר, 'רבותיי' הבעייתיות במירכאות הייתה מוכרת וידועה מלכתחילה'. אלמלא היה כאן צעד יוצא דופן של עו"ד לא הייתי אומר. בן צור פונה לפרקליטות ומעמיד אותם על הבעייתיות".

אבל ביקשו שלא ידברו.
"להפך. בן צור אמר בכוונתי לדבר עם מילצ'ן שיחות חולין וסוכם".

זה שיחת חולין?
"עכשיו נשאלת השאלה האם השיחה שהתקיימה על פי התצהיר של מילצ'ן חרגה מאותה שיחה שבן צור מלכתחילה הצהיר עליה. כל אחד יכול להסתכל על זה אחרת, אני חושב שכשעורך דין מעביר לעד מרכזי מסר שהנאשם אוהב אותו, אני במוחי המעוות מבין את זה כאילו הוא אומר לו 'אל תמכור אותו, הוא אח שלך והוא אוהב אותך', אבל בן צור אמר שהוא לא מתכוון וזה באמת רק במוחי הקודח".