הותר היום (שלישי) לפרסום כי תושב ירושלים בן 42, שהתלונן כי נסחט על רקע קשר רומנטי, הפך גם הוא לחשוד בעבירות חמורות, בהן שידול למעשה מגונה בקטין, סחיטה באיומים, עלבון דת, פרסום תועבה ועבירות נוספות, ונעצר לחקירה. כמו כן, בימים הקרובים צפוי נגדו כתב אישום, לאחר שאתמול הוגשה הצהרת תובע נגדו ומעצרו הוארך פעם נוספת, עד ליום חמישי הקרוב.

הפרשה החלה בחודש ינואר, בעקבות דיווח של מתלונן על כך שסוחטים אותו. ניידת שהגיעה לאזור הר חוצבים בעיר, איתרה את המתלונן ושני חשודים נוספים שהובאו לחקירה. במהלכה, סיפר המתלונן כי הוא בקשר רומנטי כבר מספר שנים עם בחורה מצפון הארץ, ונפגש עמה במהלך הקשר.

בהמשך, סיפר המתלונן כי אחד מהחשודים, שהכיר את אותה הבחורה, גילה על הקשר והחל בולש אחריהם. באחד המפגשים בין המתלונן לבחורה בצימר, גנב החשוד למתלונן את מחשב הטאבלט בו סרטונים ותמונות אינטימיות של גברים ונשים, לרבות של הבחורה עמה בקשר, ואז החלה מסכת סחיטה לטענתו לאחר שנדרש לשלם סכום של מאות אלפי שקלים. מנגד טענו החשודים כלפי המתלונן כי זה ניצל את הבחורה וכי הם פעלו על מנת לסייע לה.

ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)
ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)

ביום למחרת גוללה הבחורה את אשר עבר עליה בפני חוקרי המשטרה וסיפרה כי המתלונן, לכאורה, סחט אותה רגשית לאורך השנים האחרונות, איים להפיץ את תמונות העירום שלה וכי נודע לה שהמתלונן התחזה באמצעות תמונות שלה לאישה אחרת.

במהלך החקירה מצאו החוקרים חומרים פורנוגרפיים מזעזעים ואף הגיעו אל חלקם של הקורבנות שחומרים אודותיהם מצויים במחשב. עדויות רבות שנאספו מספרות כי המתלונן, שהפך כבר לחשוד בעצמו, על פי החשד התחזה לבחורה שזכתה לכינוי "הודיה" והם היו מחליפים ביניהם תמונות עירום ותמונות מרגעים אינטימיים עם בנות זוגם. 

בחלקם של המקרים התבקשו הקורבנות לצלם את איבר מינם בקרבת תשמישי קדושה - תפילין, סידורי תפילה ועוד, ובקרבת ילדיהם, כך באחד המקרים צילם אחד המעורבים את איבר מינו בצמוד לפניו של בנו התינוק שישן באותה העת במיטת הערסל.

בעקבות עדויות אלו שהחלו להיערם על שולחנם של החוקרים כלפי החשוד הוא נעצר לחקירה. ביום למחרת ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו אך בשל תקלה טכנית התמהמה הבאתו לביהמ"ש והוא שוחרר ממעצרו.

עם זאת, החוקרים המשיכו באיסוף העדויות, כאשר הגיעו לעבירות נוספות ובהן שידול למעשה מגונה בקטין מתחת לגיל 14 (בן משפחתו) סחיטה באיומים, פגיעה בפרטיות, עלבון דת, התחזות לאדם אחר במטרה להונות, פרסום תועבה ועבירות נוספות, והחשוד נעצר בשנית, בצו בית משפט.