לראשונה מאז נכנס לתוקפו החוק להפללת צרכי זנות בישראל, צרכן זנות נקנס באלפיים שקלים לאחר שנתפס אתמול (שלישי) כשהוא צורך זנות בחדרה. הצרכן, בן 25 מג'סר א זרקא נתפס על ידי המשטרה בעת ששהה במקום. בנוסף, שתי נשים בנות 31 ו-53 עוכבו לחקירה ובמקום נתפסו אלפי שקלים החשודים כפדיון מעיסוק בזנות.

תגובת המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות: "היום התפרסם לראשונה שהמשטרה החלה באכיפת חוק איסור צריכת זנות והחלה לחלק קנסות לזנאים בסך אלפיים שקלים. היום מדינת ישראל התחילה את הדרך הארוכה כדי להפוך להיות חברה שיויניות, צודקת ומוסרית אשר אינה מנצלת נשים בזנות. לצד זאת נחשפה אתמול רשת סחר בנשים שמוכיחה את מה שאנחנו צועקות כל הזמן- הסחר בנשים קיים ורשויות המדינה לא עושות מספיק כדי למגר אותו, יש להמשיך להיאבק בו! כרגע בראש ובראשונה יש לוודא כי הנשים שנסחרו ברשת הזו מקבלות את מלוא הסיוע והזכויות, זו חובתה של המדינה."

בנוסף, הותר לפרסום כי בתום חקירה סמויה נעצרו הלילה (בין שלישי לרביעי) עשרה חשודים במעורבות ברשת סחר בנשים והעסקתן בזנות. החקירה, שהתנהלה לאורך השנה האחרונה, התמקדה במספר חשודים שהפעילו עפ"י החשד בשיטה סדורה ומובנת, רשת להבאת נשים ארצה ממזרח אירופה לשם העסקתן בזנות, לצד הלבנת כספי הסרסרות.

הכסף שנתפס במהלך הפשיטה על רשת הסחר בנשים (צילום: צילום מסך,דוברות המשטרה)
הכסף שנתפס במהלך הפשיטה על רשת הסחר בנשים (צילום: צילום מסך,דוברות המשטרה)

במסגרת החקירה, עלה החשיד כי מדובר ברשת פעילה ומאורגנת, כאשר לכל אדם מוגדר תפקיד ותחום אחריות, החל משלב הגיוס בו דואגים להבאתן ארצה של עשרות בנות מחו''ל, דרך פרסום מקצועי ברשת של שירותי הליווי ולאחר מכן ניהול מערך טלפוני לתיאום הזמנת שירותי מין, תפעול מערך נהגים להסעת הנשים "עד בית הלקוח" ופיקוח עליהן, גביית הכספים והלבנתם באמצעות חשבונות בנק הרשומים כבתי עסק לגיטימיים.

בחקירה היו מעורבים מלבד היחידה המרכזית במחוז ת''א גם רשות המיסים והביטוח הלאומי, כמו גם פרקליטות המחוז. העצורים בפרשה ייחקרו בנוסף לחשד בעבירות הסחר בנשים, גם בחשד לביצוע עבירות הלבנת הון בהיקף המוערך במיליוני שקלים ועבירות מיסים נוספות. כאמור, עם מעבר החקירה הסמויה אמש לשלב הגלוי, עצרו שוטרי ימ"ר ת"א עשרה חשודים ובהתאם לצורכי החקירה וממצאיה יובאו היום אל בית משפט השלום בת״א לדיון בבקשה להאריך את מעצרם.