חשד להתעללות מינית קשה באזור השרון: המשטרה פתחה לאחרונה בחקירת פרשה אשר במרכזה נמצאת קטינה בת 13, שנפלה על פי החשד קורבן לאונס קבוצתי שבוצע בידי שלושה אנשים, כאשר אדם אחד נוסף עמד וצפה. במשטרה פתחו בחקירת הפרשה, אך טרם נעצרו חשודים במעשה. הבוקר (שישי) נמצאה הנערה מספר שעות לאחר שנעלמה מביתה של אמה.

הקטינה הועברה למוסד סגור עד לדיון בוועדה שתדון בעניינה ביום שלישי הקרוב. האם הורשתה לראות את בתה  לדקות ספורות כשבמהלך המפגש הטיחה בה בתה האשמות על כך שעירבה את המשטרה .

על פי החשד, הקטינה, השוהה באופן קבוע במוסד חינוכי בדרום הארץ, ברחה משם יחד עם חברתה. עדיין לא ברור כיצד נוצר הקשר עם המעורבים, אך על פי טענותיה, הגברים אנסו אותה בזה אחר זה, תוך שהם מסיבים לה נזקים קשים, שבעקבותיהם פונתה לחדר 4 בבית החולים הלל יפה בחדרה. בתום בדיקה נקבע באופן חד־משמעי כי אכן נפלה קורבן לאונס. 

הקטינה תיארה בפני החוקרים את האירוע המזעזע, ולאחר מכן הועברה לטיפול גורמי הרווחה במקום מגוריה. לאחר שהילדה הועברה למוסד חוסים באזור המרכז, היא ברחה מהמקום ובשיחה בתיאום בין אמה של הקורבן לבין פקידת הסעד המלווה אותה, הוחלט שהיא תישאר בבית אמה עד לקיום ועדה בעניינה.

תחנת המשטרה בחדרה (צילום: ללא קרדיט)
תחנת המשטרה בחדרה (צילום: ללא קרדיט)

נציין כי גם בעבר נפלה הקטינה קורבן להתעללות מינית, אז בשל גילה הצעיר ומאחר שהפסיקה לשתף פעולה עם המשטרה ועם פקידת הסעד בעקבות איומים שהופנו אליה ואל אמה, נסגר התיק בהיעדר ראיות והאם נאלצה להעתיק את מקום מגוריהן אל המקום בו הן מתגוררות כיום.

אמה של הנערה סיפרה כי "החקירה נמצאת בעיצומה, ואני מתחננת שיאפשרו למשטרה לבצע את עבודתה. הילדה במצב לא טוב, היא עברה תקיפה קשה וכל מה שאנחנו רוצים זה שהמקרה ימוצה עד תום".

מהרשות המקומית שבה מתגוררת משפחתה של הקטינה נמסר: “המקרה מוכר ומטופל באופן אינטנסיבי בידי שירותי הרווחה. מפאת צנעת הפרט והעובדה שהאירוע נמצא בחקירת משטרה, אנו מנועים מלתת פרטים נוספים”.

ממשטרת ישראל נמסר: “מיד עם קבלת התלונה במשטרה בחשד לעבירות מין שבוצעו בקטינה, נפתחה חקירה המתנהלת בימים אלו. מטבע הדברים לא נפרט לגבי חקירות מתנהלות, אולם נציין כי במסגרת החקירה בוצעו מגוון פעולות, והמשטרה תמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ולבצע את כל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת”.