ועדת השחרורים שליד בית הסוהר הורתה היום (ראשון) על שחרורו של האסיר זאב רוזנשטיין בן ה-67. זאת, כל עוד המדינה לא תגיש ערעור על ההחלטה, בתוך שבעה ימים.

"הוועדה מתרשמת כי השנים הרבות בהן בילה האסיר בכלא, הטיפול אותו עבר בשנים האחרונות ומצבו הרפואי אכן גרמו לו לשינוי תודעתי, ואין בשחרורו כדי לסכן את שלום הציבור'", נכתב בדברי ההסבר של הוועדה.

כמו כן, בדוח המנהל מה-23 בספטמבר שהובא לידי הוועדה, נכתב כי מפקד הכלא ציין מספר עובדות בדבר התנהגותו של רוזנשטיין, כאשר בין היתר צוין כי כי "השנים בכלא וגילו המבוגר גרמו להתמתנות בין כתלי הכלא", וכי "בשנים האחרונות החל בתהליך טיפולי ובהדרגה הצליח לחשוף אודות עצמו, והצליח להציג גם את החלקים הפחות טובים באישיותו". כמו כן, נכתב בדוח כי רוזנשטיין "ביטא סובלנות וכבוד כלפי האחר".

מעו"ד אביגדור פלדמן, פרקליטו של רוזנשטיין, נמסר: "מברכים על השחרור, על פי כל הדוחות המקצועיים רוזנשטיין זנח זה מכבר את עולם הפשע, עבר תהליכי שיקום ארוכים, ונמצא על ידי הרשות לשיקום האסיר ראוי לשחרור".

עו''ד אביגדור פלדמן, פרקליטו של זאב רוזנשטיין (צילום: צילום פרטי)
עו''ד אביגדור פלדמן, פרקליטו של זאב רוזנשטיין (צילום: צילום פרטי)


כזכור, העבריין המוכר נעצר בשנת 2004 והוסגר לארצות הברית, שם הורשע בגין קשירת קשר לייבוא סמים ונידון ל-12 שנות מאסר בפועל. בהמשך נידון לחמש שנים נוספות, ובשנת 2006 הוסגר לישראל. 

בשנת 2018, ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר דחתה את בקשתו של האסיר לשחרור מוקדם. שמו של רוזנשטיין עלה גם בקשר לפרשה 512, בעקבות הטענה שיצחק אברג'ל ניסה להתנקש בו ב-2003 באמצעות פיצוץ מטען בצומת הרחובות אלנבי ויהודה הלוי בתל אביב. כתוצאה מהפיצוץ, שהתרחש בעסק להמרת כספים בשעה שרוזנשטיין שהה בו, נגרם מותם של נפתלי מגד, רחמים צרויה ומשה מזרחי ונפצעו 51 אנשים ששהו בסמוך, בהם רוזנשטיין.