מיזם FACEIT של מיכל לוברבום ויעל ורד, שיזם תלייה של שלטי חוצות נגד אביעד משה - הנאשם בתקיפת בת זוגו שירה איסקוב, של הנאשמים באונס הקבוצתי האכזרי באילת, וכן של אלירן מלול, הנאשם ברצח אשתו מיכל סלה ז"ל, ממשיך ועולה עם קמפיין חדש, רביעי במספר, בעל מסר חדש. 

תמונותיהם של אמיר רז, החשוד ברצח של אשתו דיאנה דדבייב ז"ל ושל סקוט ניומן, החשוד ברצח אשתו לטרישיה לני פוינטר, יתנוססו על גבי שלטי חוצות בקווי אוטובוס בכל רחבי הארץ. קמפיין השילוט יימשך כשבועיים, כמו כל קמפיין של FACEIT,  גם מהלך זה הינו יוזמה פרטית שנעשתה ללא משרד פרסום, ללא סוכנות מדיה וללא חברת הפקה, אלא כעבודה עצמאית של שתי היזמיות ורד ולוברבום. המדיה, המוערכת בשווי מאות אלפי שקלים, הינה בזכות התגייסותן של חברות שילוט למהלך, וכן מכספים שנאספו ממיזם מימון המונים שתומך במיזם מתחילתו.

שירה איסקוב בדיון על הסדרי טיעון באלימות משפחתית בוועדה למעמד האישה בכנסת. צילום: ערוץ כנסת
 
לדברי מיכל לוברבום, יזמת קמפיין Faceit, "כאשר מספר הנשים הנרצחות רק ממשיך, ובית המשפט ממשיך להקל על הרוצחים, בזמן שאלו שניצלו ממוות צריכות להתחנן על מנת לקבל גט, האחריות שלנו כחברה היא לזכור ולהפיץ את פני הרשע. וידע כל אנס פוטנציאלי שתמו להם ימי עבודות השירות המביכות, ואנחנו כציבור מפסיקים להבליג. הפנים המפלצתיות שלהם יהוו תזכורת עבורנו שעלינו לעשות הכל על מנת למנוע את המקרה הבא".

לדברי יעל ורד, מנהלת שיווק ומיוזמות הפעילות: "המהלכים הקודמים עימם עלינו לאוויר זכו לתגובות מכל עבר כולל אינספור הצעות לסיוע ולהירתמות. הפעם, בחרנו להעביר את הבושה צד בשני מקרים מזעזעים אלו, על מנת לצעוק את צעקתן של שתי הנשים, לטרישיה ודיאנה. כל אחת מהן עולם ומלואו; כל אחת וסיפור חייה שונה בתכלית מהשנייה, אך סופן המר זהה".

"החולי החברתי חוצה מעמדות ולא מבחין בין דת, גזע, איזור גיאורפי או סטטוס חברתי, לכן לנו כחברה אסור לעמוד מנגד וחובה עלינו להעלות את הנושא לראש סדר העדיפויות הלאומי. ידע כל פוגע פוטנציאלי כי למעט סנקציות משפטיות, למעשיו תהיינה גם השלכות חברתיות. את זממו אמנם עשה בהיחבא ובמחשכים, אך אנחנו נעלהו על ראש חוצות", אמרה ורד. 

לוברבום וורד בחרו הפעם במדיית שילוט על גבי אוטובוסים, שהינם ניידים, על מנת שתמונותיהם של החשודים ברצח תתנוסס ותתנייד בכל רחבי הארץ וכך תיחשף בכמה שיותר מוקדים. מטרתן היא ברורה: "הבושה כבר אינה חלק מנחלתו של הקורבן, אלא עוברת לצד התוקף - הגיע הזמן שהוא יתבייש".

FACEIT נשען כולו על מימון המונים וסיוע מתורמים. כל מטרתו של המיזם היא לממן שלטי חוצות ומדיות נוספות, סיוע משפטי, פעילויות חברתיות ותמיכה בנפגעות. הקמפיין כולו עלה בהסכמתן ותמיכתן של המשפחות.

מיזם FACEIT של מיכל לוברבום ויעל ורד (צילום: מיזם Faceit)
מיזם FACEIT של מיכל לוברבום ויעל ורד (צילום: מיזם Faceit)


מיזם FACEIT של מיכל לוברבום ויעל ורד (צילום: מיזם Faceit)
מיזם FACEIT של מיכל לוברבום ויעל ורד (צילום: מיזם Faceit)


לחצו לעמוד המיזם בפייסבוק
לחצו לעמוד המיזם באינסטגרם
לחצו לדף מימון ההמונים