בג"ץ פנה היום (שני) לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, בבקשה לקבל נימוק לכך שעובדים המועסקים בארגונים לשירותי שמירה ונושאים נשק מתוקף כך, רשאים לשאת את נשקם מחוץ לזמן עבודתם. זאת, בהתאם להוראת שעה שהוארכה על ידי השר בחודש אוקטובר האחרון. בבקשתם, דרשו קבלת תשובה בתוך 60 ימים. כמו כן, הוזכר בבקשתם כי היועץ המשפטי לממשלה הציע לשר עמדה שונה. בפנייה באה בעקבות עתירה שהגישה קואליצית האקדח על שולחן המטבח, הפועלת לצמצום כלי הנשק במרחב הציבורי והפרטי.

אתמול דנו בבג"ץ כלי הנשק במרחב הציבורי, ובהוראת השעה, לפיה המועסקים בארגון לשירותי שמירה יהיו רשאים לשאת נשקם בכל שטח המדינה, גם מחוץ למקום השמירה או מעבר לזמן בו בוצעה השמירה. בפתח הדיון שהתקיים, השופט מזוז הסביר כי: "עד שלא מתקנים את החוק צריך לפעול לפי החוק. ככל שיש יותר כלי נשק שמסתובבים בחוץ יש יותר סיכוי שיהיה שימוש לא ראוי בכלי הנשק, זו ההנחה ברקע".

כמו כן, הוסיף כי "הפוטנציאל של שימוש לרעה גדול יותר, זה ההיגיון הפנימי של התבחינים. נמצאים במצב שאין שום קשר רציונלי בין המציאות שבגינה הוצאה הוראת שעה לבין המשך התוקף שלה". 

לדברי עו"ד אן סוצ'יו, מהאגודה לזכויות האזרח, המייצגת את קואליצית האקדח על שולחן המטבח יחד עם עו"ד נטע לוי מאיתך מעכי: "התקדמנו היום צעד חשוב לקראת מציאות שבה כלי נשק לא יילקחו עוד הביתה. כלי ירייה בבתים הם סכנה לנשים, לילדים ולמאבטחים עצמם. הנתונים הכואבים מלמדים על עלייה ברצח ובהתאבדויות בנשק מורשה, ועל אווירת טרור בבתים רבים שבהם יש נשק. בית המשפט הזכיר לממשלה שעוד בשנת 2016 קבעה הכנסת שככלל כלי נשק לא יילקחו הביתה. הגיעה השעה ליישם זאת".