המשטרה תגיש מחר בבית משפט השלום בבאר שבע הצהרת תובע וכתב אישום נגד שלושה מעורבים, בגיר ושני קטינים, הקשורים לעבירות התפרצות לדירות וכן לעבירת מעשה סדום שביצע קטין בן 17 בקטינה בבית הוריה בדרום. בתום חקירה מאומצת ומהירה הצליחו חוקרי מרחב נגב את החשודים לשמונה אירועים של התפרצויות באזור הדרום.

גורם המעורה בפרטים סיפר: "מדובר באירוע שהתקבל בשבת לפנות בוקר בשעה חצות וחצי. האירוע הראשון היה חשד לפורצים במקום. תוך כדי נכנסה הערכה על מעשה סדום שבוצע באחת מבנות הבית. אנחנו מגיעים למקום, ודרך ההורים מקבלים התרשמות ראשונית ממה שהיה, וזאת מהדברים שסיפרה הילדה לאמה. לטענתה, היא זיהתה שני חשודים בחדר שלה, אחד מהם התיישב לידה, נשק לה וביצע בה מעשה סדום. קודם לכן, הילדה סיפרה לאביה שהיו שני חשודים והוא פתח במרדף אחריהם".

"מיד עם קבלת הפרטים החלו במשטרה לבצע הערכת מצב ונפתחה החקירה. הילדה מסרה עדות מפורטת לחוקרת ילדים והעדות שלה נמצאה במהימנות גבוהה. על פי הגרסה, היו החשודים רעולי פנים בעת ביצוע המעשה. חוקרי מז"פ ומודיעין, לרבות יחידות מחוזיות, שולבו בחקירה ועשו עבודה נפלאה, והצלחנו להתחקות אחר החשודים, בגיר בן 21 ושני קטינים בני 16 ו-17, כשהקטין בן ה-17 ביצע את מעשה הסדום. כל החשודים תושבי ביר א' דאג'".

הגורם מציין עוד כי "צריך להבין שלמשטרה היה דיווח על מספר מקרים של התפרצויות לדירות ורכבים. יחידת מגן ליוותה אותנו בעבודה והיא ביצעה את מעצר החשודים בארבעה בחודש, חמישה ימים אחרי קרות האירוע, כשאיתם נתפסו גם חלק מהראיות בתיק הקושרות אותם לאירוע החמור. הגענו לנקודה שאחד החשודים סיפר לנו שהם היו במקום, וגם מסר פרטים לאירועים אחרים. החשוד המרכזי קשר את עצמו למקום ולאירוע עצמו. הוא מכחיש קשר למעשה הסדום. לעומת שני הקטינים, מכחיש הבגיר קשר לאירוע".

כל החשודים, למעשה, ללא עבר פלילי, כך שלמשטרה לא הייתה אפשרות לבצע התאמות לדגימת DNA. מעצרם הוארך מעת לעת, ומחר תגיש חטיבת התביעות של המשטרה הצהרת תובע או כתב אישום  כנגד עבירות ההתפרצות, ואילו הפרקליטות בוחנת את חומר החקירה בעניינו של הקטין בן ה-17, לו מייחסים במשטרה את עבירת מעשה הסדום. "צוות החקירה עבד שעות על גבי שעות ללא שינה, שכן מדובר במעשה שמבחינתנו הינו חציית קו אדום עבורנו", אומרים במשטרה.