גיא פלג התייחס היום (שלישי) בתכניתו ב-103FM לבעיה המהותית בעיניו בתיקי נתניהו, והיא "הניסיון לפורר את עדי המדינה נגד נתניהו, להלך עליהם אימים, לפגוע בהם". הוא הזכיר את אמירתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בראיון עמו בחדשות 12 אמש כי שוחח עם ארנון מילצ'ן, עד התביעה נגדו "פעם-פעמיים". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו כפר באשמה בדיון בבית המשפט. צילום: קונטקט

"אפשר לעסוק ולהפוך בשאלה האם לגיטימי שנאשם בפלילים יטלפן לעד התביעה המרכזי כנגדו ויאחל לו ברכת חג שמח. אפשר להתווכח האם זה לגיטימי, שהוא יטלפן אליו מהטעם הזה, פעמיים או שלוש פעמים ובכלל מי זוכר? הנאשם אינו זוכר". 

"אפשר גם להתווכח האם זה לגיטימי שעורך דין שייצג חשוד במערכה הראשונה, חשוד שהפך לעד, ייצג את הנאשם באותו משפט? באותו הליך, באישומים שונים. אפשר להתווכח על זה, האם באמת הטרידו את עד המדינה מומו פילבר או שאולי בסך הכול זו הייתה משאית ברסלב שהשמיעה ניגונים מתחת לחלון ביתו".

"אפשר להתווכח אם זה לגיטימי שלצורך החקירה הזאת לקחו את הטלפונים של יועציו של הנאשם וחיטטו בהם עם צו ובלי צו ומה המשמעויות המשפטיות של זה. אפשר להתווכח מה המשמעות שאישורי היועץ לפתיחה בחקירה כנגד הנאשם לא ניתנו באופן המיטבי, לא נכתבו באופן ברור כפי שייתכן ודורש החוק, בקרוב ביהמ"ש יכריע". 

"אפשר לשאול גם האם זה לגיטימי שמי שהיה שר המשפטים בישראל על דוכן הכנסת עובר על צו איסור פרסום בעניינו של עד מדינה וכל זאת בשל הטעם החשוב ציבורית לחשוף תרגיל חקירה מכוער, בעייתי, בלתי ראוי, שעשתה המשטרה לאותו עד מדינה. אבל רבותיי, יש כאן שורה תחתנוה אחת, יש כאן סיפור גדול אחד והוא – הניסיון לפורר את עדי המדינה נגד נתניהו, להלך עליהם אימים, לפגוע בהם". 

"אתמול פרסמנו ב-N12 ששינו את העמוד של אילן ישועה עד התביעה המרכזי בוויקיפדיה והציגו אותו, לא כמי שחשף שחיתות חמורה בגינה רה"מ נאשם בקבלת שוחד ובני הזוג אלוביץ' במתן שוחד, אלא הפכו את אילן ישועה כעבריין המרכזי, כמחולל העבירה בתיק 4000". 

"זו התמונה רבותיי, אני לא יודע מי מכם אוהב את נתניהו ומי לא, מי מכם מצביע בעבורו ומי לא, מי מכם איש ימין ומי איש שמאל. את כולכם, רבותיי, זה צריך להדאיג. את כולכם זה צריך להבהיל, שמנסים ללכת כך על הראש של העדים, למנוע מהם להעיד אמת ורק אמת בבית המשפט".