חשש: מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי העלים עין לכאורה ממערכת יחסים אסורה שקיים מפקד מג"ב ירושלים לשעבר תנ"צ עימאד חסן עם פקודתו במקביל לקידומה, ולא דיווח על כך כנדרש - כך פורסם היום (ראשון) באתר "וואלה", שם נחשפה הפרשה לראשונה.

לפי הפרסום, מכתב ששלח עו"ד פיני פישלר ליועצת המשפטית של המשטרה עו"ד תת-ניצב אילת אלישר עולה כי שבתאי ידע לכאורה על מערכת היחסים האסורה וכי פרטים על אודות יחסיו של חסן, מפקד מג"ב ירושלים עד לאחרונה, עם השוטרת, הועברו לידיעת שבתאי עת היה מפקד מג"ב.

"לפני כשלוש וחצי שנים הועבר ונמסר למפקד מג"ב דאז שבתאי מידע אישי ורגיש לפי מתקיימים יחסים אסורים, תחת יחסי מרות, על אף היותם בהסכמה, בין הקצין הבכיר תנ"צ חסן לבין השוטרת", נאמר במכתב, שציין כי לשבתאי הובא מידע מחוקר פרטי, שעקב אחרי השניים ותיעד אותם.

"המידע הרגיש שנמסר אז לשבתאי כלל תוצרי חומרים מגובשים, ראיות ותיעוד פרי עבודת חוקר פרטי. חרף חובת הדיווח האמורה לחול גם על שבתאי, הוא לא עשה דבר וחצי דבר בפרשה החמורה, עצם עיניו והעביר לסדר היום", ציין עו"ד פישלר. הוא הוסיף כי שבתאי לא דיווח על כך לא למפקדו המפכ"ל רוני אלשיך ולא למחלקה לחקירות שוטרים.

לפי הפרסום, גורמים בכירים במשטרה חיזקו את הנטען במכתב, וכמה מהם סיפרו כי שבתאי אכן ידע על הנעשה ולא דיווח. "היחסים ביניהם זה סוד גלוי, כבר תקופה ארוכה שבמשמר הגבול מכירים את הסיפור הזה ומתעלמים. גם המפכ"ל יודע היטב מה הולך ביניהם ושותק, אף אחד לא נפל מהכיסא אחרי הפרסום". גורמים במשטרה שנחשפו לחומרים אמרו כי הם "מביכים ומדברים בעד עצמם".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, כבר בשנת 2018 לאחר שהתקבל מכתב אנונימי בנושא, הטענות נבחנו הן ע״י מח״ש שהחליטו כי אין מקום לפתיחה בחקירה פלילית, והן על ידי מחלקת משמעת. עוד בניגוד לנטען, מפקד מג״ב דאז יעקב שבתאי דיווח על הנושא למפכ״ל לשעבר (אלשיך) כמתחייב".

עוד נמסר מהמשטרה: "נציין כי לקצין נערכו כלל הבדיקות המקובלות טרם דיון השיבוצים ונמצא כי אין מניעה למנותו לתפקיד. לאחרונה מיד עם קבלת מידע נוסף בעניינו של הקצין, נבדק הנושא פעם נוספת מול מח״ש ואנו ממתינים לבחינתם כמקובל".

לכתבה המלאה בוואלה! NEWS