מהומה פרצה הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בלוד, בין ההורים שילדיהם עברו התעללות לכאורה במשפחתון של טולי ברמלה לבין ארבע הסייעות הנאשמות: רוחמה סעד, נירית סוויד, אורלי שרגני, ננה (חני) צאצאשווילי, בדיון המענה לכתב האישום.

כזכור, הארבע מואשמות בהתעללות ותקיפה ב-26 פעוטות. מכתב האישום עולים יותר מ-200 מקרים שתועדו במצלמות האבטחה, ביניהם האבסה, הטחות ברצפה, זריקת מגבונים על הפעוטות, סטירות, משיכות בידיים ועוד.

הדיון היה אמור לעסוק במענה לכתב האישום, אולם במהלכו הגיעו להסכמה הפרקליטות וצוותי ההגנה של הסייעות לדחיית הדיון ל-6 באפריל. מתוך הארבע הנאשמות, הסייעת אורלי שרגני ביקשה אמש לא להתייצב לדיון ובקשתה נשללה, אך לא הגיעה בכל זאת לדיון הבוקר. ההורים דורשים מביהמ"ש למצות את הדין עם שרגני על הפרה וביזוי ביהמ"ש.

ארבע הסייעות החשודות בהתעללות (צילום: באדיבות ההורים)
ארבע הסייעות החשודות בהתעללות (צילום: באדיבות ההורים)

הדיון התנהל דקות ספורות בלבד, אך מאחר וזוהי הפעם הראשונה בה ההורים פגשו את הסייעות מאז התפוצצות הפרשה ביולי 2020 התלהטו הרוחות בתוך האולם ומחוצה לו בין ההורים לבין הסייעות ובני משפחותיהן.

בת אל כהן, שבתה עברה התעללות לכאורה בגן: "הבוקר פגשנו לראשונה את התגלמות הרוע מול העיניים, אחרי 7 חודשים שאנחנו מתמודדים יום יום עם ההשלכות של מה שהן עשו לילדים שלנו. שבעה חודשים שאנחנו לא ישנים, מטופלים עם הילדים שלנו כשהן יושבות בביתן עם בני המשפחה שלהן. אין ספק שכל מה שהחזקנו כל כך הרבה זמן בבטן בא לכדי ביטוי הבוקר בביהמ"ש ואנחנו מאוד מקווים שהתיק יחל להתנהל כמו שצריך ולא דחייה אחר דחייה. אנחנו דורשים מביהמ"ש למצות את הדין עם אורלי שרגני שהוכיחה שהיא מעל החוק ובחרה לא להגיע היום להתמודד עם מה שעשתה וביזתה את ביהמ"ש".