המחלקת לחקירות שופטים בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בלוד, כתב אישום נגד השוטר אמיר רז בבית המשפט המחוזי בלוד, בגין רציחתה של אשתו, דיאנה דדבייב. כתב האישום מייחס לו ביצוע עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, תקיפת קטין או חסר ישע בידי אחראי והתעללות בקטין או חסר ישע בידי אחראי.

אחותה של דיאנה דדבייב ז"ל לאחר הגשת כתב האישום נגד אמיר רז. צילום: אבשלום ששוני

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד נטלי חגי, בני הזוג התגוררו בישוב נעלה יחד עם ארבעת ילדיהם בני כשלוש עד שבע ותינוק בן כשנה. במהלך חודש יולי 2020, על רקע התערערות קודמת במערכת היחסים של בני הזוג, עזב הנאשם את ביתם המשותף ובחלוף שלושה שבועות לערך, שב לבית בהחלטה משותפת של הזוג.

עוד עלה כי ביום הרצח, התגלע ויכוח מילולי בין בני הזוג, בעקבות חשדה של דיאנה, כי בעלה, אמיר רז בגד בה. במהלכו שפכה דיאנה על בעלה כוס קפה פושר. בעלה עלה בשלב זה לחדר ההורים בביתם להחליף את בגדיו וכן הוציא מהכספת הממוקמת בחדר הארונות את אקדחו האישי מסוג גלוק ושם אותו בנרתיק ייעודי הנמצא על מותנו.

לאחר מכן, המשיך הוויכוח בין בני הזוג. בשלב זה,  גמלה בליבו של רז ההחלטה להמית את אשתו דיאנה. לצורך כך, הוא הוציא חבל באורך 8.20 מטרים, קרא לילדים, הושיב את שלושת הילדים הגדולים על כסאות קטנים בסלון וקשר אותם, בעוד התינוק ישב בכיסא אוכל בצמוד אליהם. בסמוך לכך, הוא נטל סכין מטבח עם להב מחודד באורך 20 סנטימטרים והניחה על שולחן פינת האוכל.

כאשר דיאנה הבחינה בילדיהם הכבולים לכיסאות, היא כעסה וצעקה לעברו של אמיר והוא בתגובה החל להכות אותה לעיני הילדים, תפס אותה בחולצתה באזור הצוואר בשתי ידיו, משך אותה לכיוון דלת הכניסה, ובסמוך לדלת הצמיד את ידו לצווארה וחנקה בחוזקה. במהלך המאבק, צעקה דיאנה לביתה בת השבע, לקרוא לשכנה לעזרה. הילדה הצליחה להשתחרר מהקשירה וניסתה להגיע למדרגות על מנת להגיע לשכנה, אך האב אמיר, משך את בתו בחוזקה בידה, הפילה על המדרגות וגרם לה לחבלות.  

דיון בכתב האישום של השוטר אמיר רז (צילום: אבשלום ששוני)
דיון בכתב האישום של השוטר אמיר רז (צילום: אבשלום ששוני)

דיאנה, שחששה לחייה, ניסתה לפתוח את דלת הבית במטרה להימלט, אך רז מנע ממנה זאת ונטל את הסכין מהשולחן ודקר אותה שתי דקירות בירך. לאחר שניסתה להיאבק בו, הוציא רז את האקדח מתוך הנרתיק, ולעיני הילדים, תוך שדיאנה התחננה על חייה, ירה כדור אחד בירך ולאחר מכן לעבר ראשה.

לאחר מכן, התקשר רז לאמו ולמפקדו וביקש מהם להגיע לביתו בהקדם. רק כעבור כשעה וחצי מהירי, כאשר הגיע מפקדו של השוטר אמיר רז לבית, התקשר המפקד למוקד 100 ודיווח על האירוע.

עו"ד תמי קלנברג, שמייצגת את משפחתה של דיאנה מטעם תכנית סנ"ה (סיוע למשפחות נפגעי המתה) של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, סיפרה: "המשפחה עדיין המומה וכואבת. נפגשנו עם נציגי המחלקה לחקירות שוטרים בטרם הגשת כתב האישום והמשפחה שמעה מהם על פרטי כתב האישום, המגולל את הנורא מכל. אנו נוודא כי קולה של המשפחה ושל דיאנה ז"ל יישמע במהלך המשפט ונדאג לייצוגם לאורך ההליך המשפטי".

משפחתה של דיאנה דדבייב בבית המשפט המחוזי בלוד (צילום: אבשלום ששוני)
משפחתה של דיאנה דדבייב בבית המשפט המחוזי בלוד (צילום: אבשלום ששוני)

כתב אישום נגד אמיר רז בגין רצח דיאנה דדבייב by maariv on Scribd