המשטרה החליטה על העברת חקירת החשד לאונס קטינה בשרון לידי הפרקליטות. ההחלטה התקבלה לאחר שבימים האחרונים סיימה המשטרה את החקירה, אך נתקלה בקשיים ראייתים, זאת חרף הקלטות חשודים המטילים אימה על הקטינה, וכן סתירות שהתגלו בעדויות של חלקם, שתחילה טענו כי לא קיימו יחסי מין עם הקטינה, אך לאחר מכן שינו את גרסתם ואמרו כי היחסים התקיימו בהסכמה.

במסגרת הפרשה, שנחשפה לראשונה במעריב, נטען כי הקטינה נמלטה ממוסד חינוכי בו שהתה והגיעה לדירה שבה, על פי החשד, היו מספר צעירים, חלקם קטינים בעצמם וחלקם בגירים. ככל הנראה, הצעירה נפלה קורבן לאונס קבוצתי לאחר שימוש בסמים.

בעקבות הפרסום במעריב קידמה המשטרה את החקירה, וביצעה מספר ימים לאחר הפרסום מעצר של חשודים, כאשר  מעצרם של חלקם הוארך בבית המשפט, בעוד שחלקם שוחררו. הקטינה עצמה, מיד עם פרסום הכתבה, נמלטה מבית אמה ואותרה על אחרי מספר שעות על ידי המשטרה. מאז היא הועברה למוסד רווחה. היא נבדקה בחדר 14 בבית החולים הלל יפה בחדרה, שם נקבע כי עברה אירוע מיני.

עוד עלה כי נמצאו ממצאים הקושרים חלק מהמעורבים לקיום יחסי מין עם הקטינה. עתה מסתבר כי החקירה לא הצליחה לגבש, ככל הנראה, תשתית ראייתית מוצקה, והתיק הועבר להחלטת הפרקליטות. כי ייתכן שבמקרה שכזה תדרוש הפרקליטות השלמת חקירה על פי הנחיות של פרקליט מלווה, ובמידה ואלו לא יושגו דינו של התיק להיסגר. 

למעריב נודע כי הקטינה, לטענתה ולטענת בני משפחתה, קיבלה איומים שלא תגיש תלונה במשטרה, ולא מן הנמנע כי בעקבות כך היא משתפת פעולה רק באופן חלקי עם המשטרה, מה שהקשה על גיבוש הראיות.