המאבק בפשיעה בחברה הערבית: 504 חשודים מהמגזר הערבי נעצרו במהלך חודש פברואר האחרון בגין מעורבותם בעבירות של שימוש וירי באמצעי לחימה. עוד נתפסו מאות אמצעי לחימה והוגשו 180 כתבי אישום בנושא, כך עולה מנתונים שפרסמה המשטרה היום (רביעי). 90 אחוזים מהחשודים שנעצרו הם מהחברה הערבית, ו-85 אחוזים מכתבי האישום הוגשו נגד נאשמים מהחברה הערבית.

בהודעה שמסרה המשטרה, הודיעה כי 63 אחוזים מהחשודים שנפתח נגדם תיק פלילי במשטרה בגין עבירות נשק – היה זה תיק פלילי ראשון בתחום זה. כמו כן, הוסיפה כי 72.5 אחוזים מתוך החשודים בעבירות הנשק היו בני פחות מ-30 בזמן ביצוע העבירה ו-550 מהם היו קטינים.

"בחודש החולף, נתפסו מאות אמצעי לחימה, חומרי חבלה, רימונים וכיו"ב ביישובי החברה הערבית בישראל, ובהם גם עשרות כלי נשק מסוגים שונים", עדכנה המשטרה. "פריטי האמל"ח שנתפסו מהווים למעלה מ-90% מסך כל אמצעי הלחימה שנתפסו ברחבי הארץ".

עוד ציינה המשטרה כי "עיקר המאבק בנשק הבלתי חוקי, מתבסס על מודיעין משטרתי, חשיפה של נשק ועברייני הנשק ופעילות משמעותית המתבצעת במישור הסמוי". 

נשק שנתפס על ידי המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)
נשק שנתפס על ידי המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה בחרה להשיב לטענות כלפיה כי היא לא פועלת מספיק למיגור האלימות בחברה הערבית: "לצערנו גורמים שונים מנסים להציג לעיתים קרובות מציאות אלטרנטיבית ולהטיל דופי בפעילות המשטרה נגד גורמי פשיעה במגזר. זאת, במקום לחזק את המשטרה בטיפול הנחוש באלימות בחברה הערבית ולפעול בכל הכלים הקיימים בכדי להוביל לשינוי. לצד המשך האכיפה והעמקתה, בכדי לטפל בתופעה ולמגרה לחלוטין דרוש טיפול רב מערכתי ושינוי שורשי עמוק מעבר לאכיפה משטרתית".