כתב אישום הוגש היום (ראשון) לבית משפט השלום בנצרת, נגד הצעירה שחצתה לסוריה והוחזרה ארצה בתיווך רוסי. במסגרת כתב האישום, מיוחסות לה עבירות של יציאה שלא כדין, בתאם לסעיף 2א' לחוק מניעת הסתננות, ניסיון ליציאה שלא כדין וכן עבירה על חוק הכניסה לישראל. עם זאת, יתר פרטי כתב האישום אסורים בפרסום. 

עורכי הדין ענת יערי ואיאד עאזם מהסניגוריה הציבורית, המייצגים את הצעירה שחצתה את הגבול לסוריה, אמרו: "בניגוד למקרי עבר בהם הייתה פגיעה בבטחון המדינה ולא הוגש כתב אישום נגד אנשים שחצו את הגבול, במקרה זה ברור לכל שהצעירה לא פגעה ולא הייתה לה כוונה לפגוע בבטחון המדינה. לכן תמוה מאוד שדווקא כנגד צעירה ללא עבר פלילי שמתמודדת עם רקע מורכב, בחרו להגיש כתב אישום. לאחר שנלמד את חומרי החקירה נשקול את המשך צעדינו המשפטיים".

כזכור, לפני כשלושה שבועות, הטלוויזיה הסורית דיווחה על ישראלית בשנות ה-20 לחייה, שחצתה את הגבול לסוריה בשוגג, ונעצרה על ידי כוחות הביטחון במדינה. בהמשך, נוהל משא ומתן בסיוע רוסיה על מנת לשחררה.

ב-19 בפברואר, הישראלית הוחזרה ארצה במסגרת הסכם לשחרור אסירים בתמורה. השניים, מוחמד אחמד חוסין וטאריק גבאב אל-אוביידן, נעצרו על ידי כוחות צה"ל כחלק מסדרת מארבים יזומים של הכוחות מזרחית לגדר, לאחר שחצו את קו הגבול לשטח ישראל. הם הוחזרו לסוריה על ידי הצלב האדום, דרך מעבר קונטירה.

הצעירה שחצתה את הגבול לסוריה (צילום: רשתות ערביות)
הצעירה שחצתה את הגבול לסוריה (צילום: רשתות ערביות)