בעקבות ניסיון הרצח של מנכ"ל עיריית קלנסווה אשרף חטיב, איגוד המנכ"לים והמזכירים ברשויות המקומיות הודיע על שביתת מחאה שתיערך הבוקר (שלישי) למשך שעתיים.

אשרף נורה שלשום על ידי אלמונים, בעת שנסע ברכבו, והוא מאושפז בבית החולים בילינסון בפתח תקווה במצב קשה, כשהוא מורדם ומונשם. המשטרה פתחה בחקירה בניסיון לאתר את החשודים בירי. לאחר האירוע, שוחח שר הפנים אריה דרעי עם ראש העירייה עבד אלבאסט סלאמה, ואמר לו כי הוא מתכוון לדרוש מהשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה "לפעול מיידית למעצר החשודים".

ניסיון חיסולו של מנכ''ל עיריית קלנסווה (צילום: צילום מסך)
ניסיון חיסולו של מנכ''ל עיריית קלנסווה (צילום: צילום מסך)


עוד אמר דרעי כי "האירוע בקלנסווה הוא חציית כל הקווים האדומים. זה חמור ביותר שמנסים לרצוח מנכ״ל עירייה, עובד ציבור בכיר. האלימות בחברה הערבית קשה מאוד והלילה היא שברה שיאים". דרעי הוסיף כי הוא ישוחח עם ראש הממשלה וידון עמו בדרכים לשמור על ביטחונם של עובדי הרשויות המקומיות.

בינתיים, איגוד המנכ"לים והמזכירים החליט לפנות מיידית לשר אוחנה, בדרישה לתגבר את רמת האבטחה של המנכ"לים ברשויות המקומיות. "המנכ"לים נושאים את הדגל של הפעילות השוטפת ברשויות המקומיות", ציינו באיגוד.

"מדובר באירוע חמור מאין כמותו ועל המשטרה לנקוט כל דרך וכל אמצעי שברשות המדינה, כולל הכנסת השב"כ לחקירה, במטרה לאתר את מבצעי ניסיון הרצח ולהעמידם לדין", ציין יו"ר איגוד המנכ"לים ברשות המקומיות ומנכ"ל עיריית רחובות דורון מילברג – "את ההפקרות הזו של דם עובדי ציבור בכירים היה צריך להפסיק כבר אתמול".

"אנחנו מאחלים למנכ"ל עיריית קלנסווה החלמה מהירה ומחזקים את בני משפחתו", ציין עוד מילברג – "האיגוד ינקוט כל צעד ניהולי ומעשי כדי להתריע בפני הגורמים השונים שהמנכ"לים כנושאי דגל של הפעילות השוטפת ברשות המקומית חייבים להיות מאובטחים כמו כל בעל תפקיד נבחר בשלטון המקומי ובשלטון המרכזי".