המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד שוטר מג"ב בשירות חובה, אפיק טויבי בן ה-20, המייחס לו עשרה אישומים בגין ביצוע עבירות של המתה בקלות דעת של השוטר נעים מאדי ז"ל, וכן עבירות נוספות של שיבוש מהלכי משפט, איומים, מעשה מגונה ועוד. מח"ש ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

 על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכי הדין ליאת יונניאן ורונן יצחק, הנאשם ונעים ז"ל שירתו יחד כשוטרי חובה בבסיס מג"ב 'סמ"ג חוף' בעכו, וחלקו חדר מגורים משותף בבסיס. 

בתאריך 18.2.21 בשעות הערב, שבו הנאשם ונעים ז"ל לבסיס, יחד עם שוטרים נוספים, בתום פעילות משטרתית שביצעו החל משעות הבוקר של אותו היום. כבכל ערב, התכנסו השניים במועדון לצורך 'מסדר ערב' יחד עם שוטרים נוספים, אך משהתברר כי הנאשם ונעים ז״ל, המחזיקים כל אחד אקדח משטרתי מסוג גלוק וכן רובה מסוג M-16, לא הביאו עמם למסדר את כלי הנשק, הורה להם מפקדם לשוב לחדר המגורים כדי להביא את הנשקים.

עם סיום המסדר, הודיע הנאשם לשוטרים האחרים כי הוא הולך לחדר המגורים כדי להחזיר את הנשקים וכי בכוונתו לשוב חזרה למועדון, כדי לצפות עם יתר השוטרים בתכנית טלוויזיה. לאחר מכן, יצאו נעים ז״ל והנאשם יחדיו מהמועדון לעבר חדר המגורים ובהגיעם לחדר, אפסן נעים את נשקו בארונו האישי, נעל אותו ונכנס למיטתו.

מכתב האישום עולה, כי הנאשם עמד באותה עת בחדר המגורים, וללא כל צורך, אלא רק לשם המשחק, כפי שנהג לעשות פעמים רבות, שלף את אקדחו האישי מסוג גלוק ובו מחסנית מלאה בכדורים והחזיק בידו. בשלב זה, לחץ הנאשם על תפס המחסנית והוציאה מעט ממקומה, ותוך כדי שהוא מנסה שכך לא ייגרף כדור אל בית הבליעה, דרך את האקדח.

בעומדו סמוך מאוד לנעים ז"ל, שעדיין שכב במיטתו מכוסה בשמיכה, הפנה הנאשם את האקדח ישר לעבר ראשו של נעים, אמר לו 'תראה', ולחץ על ההדק. כתוצאה מהלחיצה על ההדק, נורה קליע אשר פגע ישירות בפניו של נעים ז"ל, פצע אותו אנושות והביא למותו.

על פי כתב האישום, הנאשם הבחין בנעים ז"ל מחרחר למוות, הניח את האקדח על בטנו של נעים ז"ל כדי להרחיק עצמו מהאירוע וכדי ליצור מצג שווא לפיו הוא שם קץ לחייו. מיד לאחר מכן, רץ הנאשם למועדון, בו שהו יתר השוטרים, שאל אותם אם שמעו ירייה ואמר להם כי נעים ז"ל ירה בעצמו. גם בשלב מאוחר יותר, כך על פי כתב האישום, חזר הנאשם על גרסתו הכוזבת, לפיה נעים ז"ל שם קץ לחייו.

עוד עולה מכתב האישום, כי הנאשם ביקש נוזל חיטוי מאחת השוטרות והחל לשפשף במרץ את כפות ידיו זו בזו. לאחר מכן, ביקש שוב את נוזל החיטוי, ובתגובה לשאלתה של השוטרת האם הוא נגע בנעים ז"ל, החל הנאשם לטפוח על גופו ושאל אם השוטרת רואה עליו כתמי דם.

על פי אישומים נוספים, נהג הנאשם, כבדרך קבע, במועדים שונים ובהזדמנויות רבות, לשחק עם האקדח המשטרתי שברשותו, תוך סיכון ממשי לחיי אדם. במסגרת המשחק בנשק, נהג הנאשם לשלוף את אקדחו, ללא סיבה ואז לעיתים נהג לכוון את אקדחו היישר לעבר אחרים, מטווח קצר, לרבות אל עבר נעים ז"ל, לעיתים תוך שבאקדח ישנה מחסנית מלאה בכדורים.

בחלק מהפעמים בהם שלף הנאשם את אקדחו, נהג הנאשם אף לאיים עליהם באומרו, בין היתר, "אני אירה בך", "אני אשחט אותך". בחלק מהמקרים האמורים בהם שלף הנאשם את האקדח ואיים באמצעותו, הוא אף דרך את האקדח ובחלקם - אף נהג ללחוץ על הדק האקדח ולבצע נקירה.

בנוסף, במספר רב של הזדמנויות, תקף הנאשם שוטרים עמיתים לפלוגה ואף ביצע בשתי הזדמנויות שונות מעשים מגונים באחד מחבריו לפלוגה, אחד מהם תוך שימוש בכוח.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה להגשת כתב האישום: "אנו רואים בחומרה רבה את המעשים המיוחסים ללוחם שעומדים בניגוד מוחלט לחוק, לנורמות ההתנהגות המצופות מכל לוחם ולערכי החיל. בנוסף, מפקד מג"ב הורה על הקמת קצין בודק לבחינת המקרה הטראגי, והתנהלות היחידה לפניו ובמהלכו. אנו משתתפים בצערה של משפחת מאדי על אובדנם ונמשיך לחזקם ולעמוד לצידם כל העת".