בהחלטת הפרקליטות, נסגר היום (רביעי) תיק החקירה נגד ח"כ מיקי זוהר, שנחקר באזהרה בחשד כי סחט באיומים את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

חילופי דברים בין ח"כ מיקי זוהר וח"כ איתן גינזבורג בסיום וועדת הכנסת

בהודעה שנמסרה מטעמם, נכתב כי "ממלא-מקום פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט לאמץ את המלצת פרקליטת מחוז מרכז (פלילי), רחל אבישר, ואת המלצות המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים), נורית ליטמן, והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט ציבורי-חוקתי), רז נזרי, לסגור את תיק החקירה נגד ח"כ מכלוף מיקי זוהר, וזאת בעילה משולבת של "חוסר ראיות" ו"מכלול נסיבות העניין אינו מצדיק העמדה לדין".

עוד ציינו כי "לאחר בחינת חומר הראיות ודיון עם כלל הגורמים הרלוונטיים, החליט ממלא-מקום פרקליט המדינה, כאמור, על סגירת התיק. בהחלטתו צוין, כי בחומר הראיות קיים קושי להוכיח את היסוד הנפשי בעבירה, כלומר שחבר הכנסת זוהר איים על היועמ"ש במטרה לגרום לו להתפטר ולבטל את כתבי האישום נגד ראש הממשלה. עוד צוין בהחלטה, כי עולה ספק אם דבריו של חבר הכנסת זוהר כוונו אל היועמ"ש עצמו, למען ישמע ויעשה, או שמא כוונו אל קהל בוחריו ושומעיו, לצרכים פוליטיים דווקא.

נוסף על כך, הפרקליטות בחנה את האפשרות כי דבריו של חבר הכנסת זוהר מצדיקים נקיטת הליך פלילי נגדו בעבירה של איומים, אך בתום הבחינה הוחלט לסגור התיק גם בגין עבירה זו.

כן צוין בהחלטה, כי אף אם התבטאותו של חבר הכנסת כלפי היועץ המשפטי לממשלה הייתה מגבשת סיכוי סביר להרשעה בעבירה של סחיטה באיומים, הרי שלאחר בחינה קפדנית של דבריו, ובכלל זה דברים שאמר בחקירתו וכלל דבריו בריאיון, הוא הגיע למסקנה כי בסופו של יום, קרוב לוודאי שדברי חבר הכנסת חוסים תחת חסינות חברי כנסת.

לסיום הדגיש מ"מ פרקליט המדינה, כי "אין בהכרעה זו כדי להקל ראש במשמעות הציבורית של הדברים, אלא שאין מקום להמשך הטיפול בעניין בכלי המשפט הפלילי".

זוהר, הגיב על הדברים בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו וטען כי על אף שנסגר, "אין בי שום תחושת שמחה או הקלה. לא היה בחקירה הזו כלום מלבד ניסיון נוסף של הפרקליטות להרתיע".

תיק החקירה נגדי נסגר, אך אין בי שום תחושת שמחה או הקלה. לא היה בחקירה הזו כלום מלבד ניסיון נוסף של הפרקליטות להרתיע...

Posted by ‎מיקי זוהר- Micki Zohar‎ on Wednesday, March 10, 2021

כזכור, יום לאחר פרסום הקלטות מנדלבליט, בהן כינה את פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן בכינויי גנאי, העניק ח"כ זוהר ראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, בו אמר כי אם מנדלבליט לא יתפטר, ייחשפו הקלטות נוספות. בעקבות כך, נחקר בחשד לסחיטה באיומים.