14 שנים לאחר הרצח של תאיר ראדה ז"ל שזעזע את המדינה, חושפת היום (שישי) לראשונה בריאיון ל"ידיעות אחרונות" אולה קרבצ'נקו, הידועה בכינויה א"ק, את חלקה בפרשה, ומספרת כיצד השתנו חייה לאחר שעלו חשדות כי היא זו שביצעה את הרצח. עורך הדין ירום הלוי, סנגורו של רומן זדורוב שהורשע ברצח הנערה בת ה-13, שוחח עם ניסים משעל ב-103FM וטען: "אולה קרבצ'נקו היא הרוצחת של תאיר ב-100 אחוזים. מספר אנשים העידו שהיא התוודתה על הרצח בפניהם, ואף כתבה בתצהיר משפטי כי הייתה מעורבת בתקרית". לדבריו, כשהיא עם כדורים שמייצבים אותה היא נראית כמוני וכמוך, תראה אותה שבועיים בלי כדורים, היא תצא לרצוח. בלי כדורים היא רוצחת סדרתית, פצצה מתקתקת".

"מספר אנשים העידו שהיא התוודתה בפניהם על הרצח, שלושה אנשים שונים, בזמנים שונים, במקומות שונים, שחלקם לא הכירו אח את השני", אמר הלוי. "היא כתבה בתצהיר בליווי עו"ד שאישר את התצהיר, 'אני אמרתי לא"ב, אחת מהחברות לשעבר, שאני הייתי מעורבת ברצח תאיר אבל היא לחצה עליי'.

"א"ח, בן זוגה לשעבר, חשף פרטים מוכמנים מאוד משמעותיים שהגיעו מהפה שלה", אמר עוה"ד והסביר: "כבר ב-2012 הוא אמר 'היא סיפרה לי שהיא רצחה בין היתר עם המכנסיים שלי והראתה לי את התיק עם כלי הרצח מגואלים בדם'. בחלוף שש שנים, ב-2018, הייתה שערה וסערה, התגלה אחרי התעקשות שלי שבשערה שנמצאה על הבטן של תאיר ז"ל נמצא די אן איי שמתאים לא"ח. הוא ידע לנבא ב-2012 שהשערה שלו תימצא בחלוף שש שנים על הבטן של תאיר. הצירוף הזה הוא צירוף קטלני לא"ק ואני אומר בקיצור, בגלל התעוזה של א"ק אין לי ברירה אלא לצאת מהשקט שלי עד להחלטה של בית המשפט העליון בחודש הבא".

לטענתו של הלוי, "יש ראיות מדעיות שמוכיחות ב-100% שרומן לא רצח, זה לא קשור לא"ק, וגם אותן קשה לפרט. הנושא היום זה א"ק, היא נפלה לידיי כפרי רלוונטי כשקראתי את כל חומר הראיות ואני מתחיל לצעוק שזאת היא, יש פרטים מוכמנים וזהות כתב יד למשל".

על קביעת החוקרים, הפרקליטות והשופטים לפיה זדורוב הוא הרוצח אמר הלוי: "אף שופט לא דן בא"ק. הראיות וכל מה שקרה עם א"ק קרה שנתיים אחרי שרומן קיבל מאסר עולם. א"ק נקייה במירכאות לא מאשמה, היא רוצחת, היא נקייה משיפוט, אף אחד לא דן בה ברצינות".

עוד טען הלוי, כי החוקרים שחקרו את הפרשה הנם מושחתים. "הצוות שחקר את זדורוב הוא רמאי ומושחת, יש לי ראיות. הם רואים שהוא חף מפשע, שהוא לא יודע על מה הוא מדבר. יש לי את זה בווידאו, אני מדבר על ראיות ישנות".

באשר למניע שהניע את החוקרים לפעול כך, לטענתו, אמר עוה"ד: "בכל קטגוריה של בעלי מקצוע יש ישרים ויש רמאים, ובין הסנגורים הרוב ישרים אבל יש רמאים גמורים. בין החוקרים יש הרבה מאוד ישרים שעושים את עבודתם נאמנה ויש שמועלים בתפקידם, כאן היה לחץ ציבורי עצום ומוצדק לפענח רצח, מה זה ילדה נרצחת באמצע יום לימודים?".

על עבודת הפרקליטות בתיק אמר הלוי: "כשאני מדבר על הפרקליטות אני לא מדבר באופן אישי על פרקליט כזה או אחר. העבודה הייתה רשלנית ביותר והיום הצוות המטפל לא מתנהג ביושר ואני לא אתמקד בו. אני רק אומר כותרת אחת – היום הזה זה היום של א"ק שהיא חוגגת בעזרת הצוות המטפל בפרקליטות".

לטענתו, "עבודתם של הפרקליטים לא ישרה, מועלת באינטרס הציבור. מה שמוליך את הצוות בפרקליטות שמטפל בזדורוב הוא האינטרס האישי שלהם לא להודות בכישלונם, זה לא אינטרס הציבור. יש עשרות ראיות מדעיות שהוא חף מפשע – שחררו אותו. לצוות המטפל יש עשרות ראיות שא"ק הרוצחת. לא חוקרים אותה, הם מנחים את המשטרה להגיד לא"ק ויש לי הקלטה מ-2019 שהשוטרים אומרים 'את יכולה לעשות מה שאת רוצה, להגיד מה שאת רוצה, אנחנו לא בודקים אם עשית או לא עשית'. ככה אומרים לחשוד ברצח?".

על פסיקת בתי המשפט שהרשיעו, לטענתו, את האדם הלא נכון אמר הלוי: "השופטים טעו. שלושת השופטים של המחוזי טעו בענק ודעת המיעוט בערעור של רומן כאמור זיכתה אותו. שני השופטים של דעת הרוב טעו, ציינתי בבקשה למשפט חוזר את הטעויות של דעת הרוב בערעור, כולנו בשר ודם".

"זדורוב הוא 200 אלף אחוז חף מפשע", טען עוה"ד ומתח ביקורת על עבודת המשטרה והפרקליטות בתיק: "זו בושה וחרפה לפרקליטות ולמשטרה. הפרקליטות מחזיקה אותו בשבי, אני לא פוליטיקלי קורקט, אני ידוע לכבד ולדבר יפה את מי שצריך לכבד והצוות הזה מחזיק אותו בשבי".

במענה לשאלה מדוע א"ק חושפת את עצמה השיב הלוי כי "היא רוצה להיות בדיוק כמו שורת הגיבורות נפגעות המין והאלימות שבשנתיים האחרונות חושפות עצמן לזרקורי התקשורת בגבורה, ובראשן שירה איסקוב, שזוכות בצדק לאהדה אינסופית. ב-60 שנותיי כאדם שחי בכדור הארץ היא מספר אחד במניפולציות, אלופת המניפולציות. כשהיא עם כדורים שמייצבים אותה היא נראית כמוני וכמוך, תראה אותה שבועיים בלי כדורים, היא תצא לרצוח. בלי כדורים היא רוצחת סדרתית, פצצה מתקתקת, עם כדורים היא קוצ'י מוצ'י".

תגובת עורך הדין דניאל חקלאי שמייצג את א"ק: "צר לנו שעורך הדין ירום הלוי חוזר על עלילת השווא הבדיונית מטעמו של בן זוג לשעבר שהודה שהתעלל מינית ופיזית באולה. אנו מכבדים את זכותו של רומן זדורוב לבקש משפט חוזר וסבורים שיש לבחון לעומק את טענותיו נגד המשטרה. אך טענת סנגורו כי אולה ביצעה את הרצח הנורא היא טענה מופרכת. יש לדחות אותה מכל וכל. ויש להצטער עליה".

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל ניהלה את החקירה המורכבת של רצח תאיר ראדה ז"ל במקצועיות וביסודיות, בהתאם לנהלים ולממצאים שנאספו ובליווי הפרקליטות שהגישה בסיומה כתב אישום. תיק החקירה נדון והוכרע בבית המשפט במספר ערכאות, תוך שטענות ההגנה נטחנו 'עד דק' ונדחו. לצערנו, במהלך השנים שחלפו מאז מושמעות טענות ממוחזרות חדשות לבקרים, בניסיון פסול להשפיע על דעת הקהל בנושא זה, זאת על אף שכלל הטענות נבחנו ונדונו בין כותלי בית המשפט, ולאחר שנבחנו לעומקן נדחו כאמור".

מדוברות פרקליטות צפון נמסר: "בוחרים שלא להגיב לדבריו של עוה"ד ירום הלוי".