שירות בתי הסוהר הודיע היום (שישי) כי רוצחו של לוכד הנחשים יעקב סלע, האסיר הראל הרשטיק, שוחרר למעצר בית.

סלע, אשר אהבתו הגדולה הייתה הנחשים, נהג ללכוד אותם, להבריח אותם לישראל, להכליא בין זנים שונים ולגדל אותם. כמו כן, הוא נהג להפיץ אותם בין עשרות נערים ונערות שהפכו מעריצים שלו.

הרשטיק, שהיה אחד ממעריציו וחברו, המעורער בנפשו, דני קניג, ירו למוות בסלע בשנת 1996. האקדח שבו השתמשו היה של אמו, רינה הרשטיק, אשר גידלה אף היא נחשים והייתה עם סלע בקשרי אהבה. הרשטיק גנב מסלע קודם הירצחו כ-49 אלף שקלים, ומשהאחרון גילה את הגניבה, הרשטיק הבטיח להחזיר את הכסף עם ריבית של 100 אחוזים. 

לאחר שלימד את קניג להשתמש באקדח, שניהם שכנעו את סלע להצטרף אליהם לנסיעה לחיפה כדי להחזיר לו את הכסף. בעת שעצרו בצד הדרך, קניג ירה בסלע שלושה כדורים, והרשטיק ירה כדור רביעי בראשו. יחד קברו את סלע, וגופתו נמצאה רק לאחר שבועיים על ידי מטיילים שזיהו יד מבצבצת מן האדמה.

במהלך השנים הרשטיק ביקש להשתחרר ממאסרו מסיבות שונות. בשנת 2000 הוא ערער על כך שהוא היה הרוצח שירה בסלע, ומאוחר יותר ביקש להשתחרר עקב טיפול רפואי כושל שעבר בכלא.

עו"ד ליה פלוס, המייצגת את הרשטיק, מסרה: "נבקש להודות לכב׳ הוועדה על החלטה אמיצה שיש בה כדי להעביר מסר חשוב ביותר המבסס את אמון הציבור בכלל ואוכלוסיית האסירים בפרט, לפיו שיקום ושינוי אמיתי, בולט וממשי הינו אפשרי לכל אדם באשר הוא אדם.

"נבקש להודות למערך הטיפול והשיקום של רשויות הכלא, כמו גם לצוות הרפואי, אשר ליוו אותנו במסע המפרך משך שנים ארוכות וסייעו בסלילת דרכו של הרשטיק חזרה לחיים נורמטיביים בחיק החברה. הרשטיק הוא דוגמא למשאבים העצומים הפנימיים שיש לאדם ויכולתו לנתב אותם לאפיק חיובי אם רק חפץ בכך ואני משוכנעת שתרומתו לאוכלוסיה בעולם  ובישראל, תהיה משמעותית ותשאיר את חותמה לעד".