הפרקליטות הודיעה כי מ"מ פרקליט המדינה יבחן מחדש את ההחלטה שלא להאשים את ירין שרף באונס. זאת, בהמשך לפניות שהגיעו אל לשכתו של מ"מ פרקליט המדינה, עורך הדין עמית איסמן, לגבי סעיף האישום אשר יוחס לשרף, הנאשם בעבירות מין כלפי קטינה בת 13 במלונית קורונה.

עוה"ד איסמן צפוי לקיים דיון דחוף בראשותו לגבי הפרשה בראשית השבוע הבא, ביחד עם הגורמים הרלוונטיים לעניין.

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), אמר בתגובה להודעה על הבחינה המחודשת בענייני סעיפי האישום של ‏ירין שרף: "אני מברך על החלטת מ"מ פרקליט המדינה לבחון מחדש את סעיף האישום שיוחס לנאשם בעבירות מין כלפי ילדה בת 13 במלונית קורונה. אסור להשלים עם מצב בו הנאשם נותן לקטינה אלכוהול, מאיים עליה, תוקף אותה מינית ובסוף מאשימים אותו בסעיף מופחת. באלימות לא נלחמים ברחמנות. באלימות נלחמים ביד קשה!".

אתמול הגישה פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום נגד שרף בן ה-21 לבית משפט השלום בעיר, בגין בעילה אסורה בהסכמה, הטרדה מינית, איומים, תקיפה ואספקת משקה משכר לקטין. את העבירות ביצע הנאשם כלפי קטינה בת 13, במלונית ייעודית של משרד הרווחה לחולי קורונה בתל אביב.

אמה של הקטינה ועו"ד עמית חדד, ממשרד עוה"ד חדד רוט שנהר, המייצג את המשפחה, מסרו לקראת הדיון: "מדובר באונס, וכל פרשנות אחרת חוטאת לאמת. חמור מכך, החלטה זו נותנת אור ירוק ומכשירה את האונס הבא. מצב בו מחד - כתב האישום מצביע על אלימות כלפי ילדה בת 13, ומאידך - מדבר על בעילה אסורה בהסכמה, לא הגיוני ולא יעלה על הדעת. לא נשקוט עד אשר האנס יקבל את מלוא העונש על המעשה החמור שעשה".

מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רוית שפיר, עולה כי שרף פגש עם תחילת שהותו במלונית, בקטינה שהינה בת 13, שהגיעה גם היא למלונית לצרכי בידוד, מספר ימים קודם לכן. בין השניים לא הייתה היכרות מוקדמת.

בהמשך, הוא פנה אליה דרך חשבון האינסטגרם והציע לה לשבת עמו ועם נוספים במרפסת ובהמשך הציע לה לעלות לחדרה. משהקטינה הבינה כי מדובר בבחור בן 21 היא השיבה לו במילותיה: "אתה גדול מדי". לאחר מכן שאל אותה שרף לגילה והיא חשפה בפניו שהיא בת 14.

בהמשך, הסכימה הקטינה לשבת עם שרף ועם קטינים נוספים בפינת הישיבה במרפסת. במהלך אותו הערב הפנה בן ה-21 אל הקטינה הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, ומשלא נעתרה לבקשותיו, איים עליה כי יעשה לה "פרשת אילת 2". בנוסף, סיפק הנאשם לקטינה ולקטין נוסף וודקה, והציע לקטינה לספק לה מריחואנה והיא הסכימה. הוא שב ופנה אל הקטינה במהלך הלילה במספר הזדמנויות נוספות וביקש לעלות לחדרה אף שהקטינה כתבה לו שלא יעלה היום מאחר שהיא עייפה, וביקשה ש"ישחרר".

למחרת, בשעות הצהריים, ישבו השניים בפינת הישיבה במרפסת. מדריך במלונית שהבחין בהם יחד, פנה אל שרף וביקש ממנו שלא יתקרב אל הקטינה והורה לו להפסיק באופן מידי את השיח עמה, לאור פער הגילים המשמעותי ביניהם. מיד ובסמוך, הקטינה עלתה לחדרה בקומה השלישית במלונית. הנאשם עלה אל חדרה של הקטינה ולפתע הבחין שהמדריך עולה אחריו במדרגות. הנאשם אמר למדריך "מה נראה לך, שאני אעשה משהו עם ילדה בת 14? מה, חסר לי את מי לזיין"?, וירד בחזרה אל הקומה התחתונה.

לאחר מכן, כתב לקטינה שתרד. בתגובה, השיבה לו הקטינה שיעלה לחדרה. הנאשם עלה לחדרה והשניים קיימו יחסי מין, כשהנאשם סבור כי מלאו לקטינה 14 שנים. במהלך האירוע ביקש הנאשם מהקטינה לבצע בו מין אוראלי. כאשר היא סירבה סטר לה הנאשם בחוזקה. בתגובה, הקטינה התעמתה איתו באומרה שלא יעז לעשות כן בשנית, והנאשם התנצל על מעשיו.

מספר שעות לאחר האירוע שלחה הקטינה לשרף תמונה שלה ובתגובה הנאשם הודיע לה שהוא מגיע לחדרה. הקטינה השיבה: "לא, לא עכשיו, אני רוצה להיות לבד". למרות האמור, עלה שרף לחדרה של הקטינה ודפק על דלתה. הקטינה הסיטה את וילון חלונה, ומשהבחינה בו, פתחה את הדלת. הוא נכנס אל החדר והשניים קיימו יחסי מין בשנית. בתום האירוע דפק על דלת החדר מדריך, ועם כניסתו לחדר איתר את שרף מתחבא בשירותים.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינה עו"ד שפיר: "המשיב ניצל את פערי הכוחות בינו ובין הקטינה, וחרף תובנתו אודות גילה הצעיר מאוד, לא חדל ממעשיו עד אשר השיג מבוקשו. המשיב סירב להשלים עם דבר דחייתו, ובאופן עיקש ותוך הפעלת לחץ על הקטינה, שב והפנה כלפיה הצעות מיניות חוזרות, ולא חדל גם שבתחילה הביעה בפניו באופן מפורש את חוסר רצונה בהן".