היחידה לחקירות הונאה בלהב 433 תחל מחר (ראשון) בבדיקת הטענות והעדויות שנחשפו נגד יו"ר זק"א יהודה משי זהב, שמייחסות לו שורת תקיפות מיניות לכאורה נגד ילדים, נערים, נערות ונשים במשך עשרות שנים. זאת, לאחר שתחילה המשימה הוטלה על אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל. 

כאמור, הבדיקה צפויה להתחיל מחר ולפי דיווח בחדשות 12 החוקרים אף יטוסו לחו"ל על מנת לשכנע את אחת הנפגעות להעיד, מאחר שעד שלא תוגש תלונה כלשהי מצד אחד הקורבנות יהיה מדובר בבדיקה בלבד ולא בחקירה פלילית מלאה. עוד דווח כי במהלך סוף השבוע התקבלו בארגון מגן שש תלונות חדשות נגד משי זהב, אך על כולן חלה התיישנות.

כזכור, עקב הטענות, שהתפרסמו לראשונה בעיתון "הארץ", הודיע משי זהב כי הוא מוותר על פרס ישראל, בו זכה לאחרונה על תרומתו לחברה ולמדינה, וכן הודיע כי הוא לוקח פסק זמן מראשות זק”א כדי לעסוק בניקוי שמו. 

"כצעד ראשון אני מבקש לוותר על הכבוד שהוענק לי עם החלטה להעניק לי את 'פרס ישראל' לאות הוקרה על פועלי בארגון שאינו אלא אות כבוד עד לאחרון המתנדבים. שנית הסיטואציה אליה נקלעתי מחייבת אותי בכורח הנסיבות ליטול פסק זמן מתפקידי בארגון עד להסרת העננה", כתב במכתב למתנדבי זק"א.

עוד טען כי "מתוך דאגה לארגון הקדוש אותו בניתי בשתי הידיים והכרה עמוקה בחיוניותו למרקם החיים בארץ. אני מסיק את המסקנה המתבקשת מתוך הסערה הגדולה, גם כשעלילות אלו אינם מבוססים (הטעות במקור) ונחזים יותר כרכילות וסגירת חשבונות מולי. ראשית אני זקוק להרבה תעצומות נפש למאבק הזה, ומתבונן בצער בנזק שעלול להיגרם לארגון החשוב, לפעילותו ולארבעת אלפים מתנדביו המסורים".  

כאמור, מהעדויות שהובאו בתחקיר עולה כי במשך עשרות שנים, החל משנות השמונים, ניצל משי זהב את מעמדו, כוחו, כספו ואפילו את הארגון שבראשו הוא עומד - כדי לתקוף ילדים ונערים, נערות ונשים, לכאורה. לפי התחקיר, היו רבים שידעו על התקיפות שמיוחסות למשי זהב אך לא דיווחו לרשויות אכיפת החוק. על פי עדויות הקורבנות, משי זהב אף נהג להתרברב ב"כיבושיו המיניים", ובחלק מהמקרים שילם לכאורה כספים לקורבנותיו. 

משי זהב נחקר בתחילת העשור הקודם בחשד לתקיפה מינית, אבל האישה סירבה אז להגיש תלונה, והחקירה נסגרה מחוסר ראיות. האירוע כלל לא פורסם, ושמו של משי זהב נותר נקי. אותה אישה חרדית שסירבה להתלונן, צ', הייתה נתונה אז למצוקה כלכלית. לפי עדותה, משי זהב הבטיח לה סיוע כלכלי, וניצל זאת כדי להתקרב אליה, הרבה יותר משרצתה.

"הוא הפשיט את הבגדים שלי בכוח", סיפרה לשניים מחבריה ולחוקרי המשטרה. היא הפצירה בו להפסיק, אך הוא לא חדל, הצמיד אותה בכוח לספה וכפה את עצמו עליה. "אם תדברי", הזהיר אותה לאחר מכן, "ג'יפ של זק"א ידרוס אותך". בסופו של דבר, כאמור, לא הגישה תלונה, והתיק נסגר.