הפגנות המחאה בשל האלימות הגוברת בחברה הערבית נמשכו גם ביום שישי האחרון, כאשר אלפים קיימו בג'לג'וליה הפגנה סוערת בעקבות רצח הנער בן ה־15 מוחמד עדס באירוע הירי בשבוע שעבר, שבו נפצע באורח קשה חברו מוסטפא חאמד בן ה־12, שהיה לצדו. אמש נורה למוות גם גבר בן 30 בטירה.

המשטרה סגרה במהלך ההפגנות צירי תנועה מרכזיים, בהם כביש 65 בוואדי ערה בין צומת מגידו למחלף מי עמי, את כביש 444 סמוך לצומת ג'לג'וליה ואת הכבישים 531 ו־55. בשל עומסי התנועה הכבדים שנוצרו בכל האזור, שוטרים הפנו את הנהגים לדרכים חלופיות. רק לאחר למעלה משעתיים צירי התנועה בוואדי ערה וסמוך לג'לג'וליה נפתחו לתנועת כלי רכב.

בהפגנה הגדולה בג'לג'וליה השתתפו ערבים ויהודים זה לצד זה. "כבר לא יכולים להמשיך לחיות עם האלימות הקשה והפשיעה. יש פחד, ולא יודעים מי עלול להיות הנרצח הבא", סיפר אחד מהמשתתפים בהפגנה בג'לג'וליה. משתתף נוסף דרש מהמשטרה למצוא את מי שעמד מאחורי הרצח. "בשביל מה פתחו תחנות משטרה חדשות במגזר? הרצח היה ליד תחנת המשטרה. אמהות פוחדות לשלוח את הילדים לבית הספר", הוא טען.

"אנחנו רוצים ביטחון ברחוב. רק מבטיחים ומדברים, אבל לא רואים שינוי", סיפרה אחת המפגינות, שהגיעה מטייבה להפגנה בג'לג'וליה.
במהלך ההפגנה קיבלו בני משפחתו של הנער שנרצח תמיכה מהמפגינים, ועל רקע הבחירות לכנסת היו גם שלטים עם מסרים פוליטיים. "ביבי ביבי משקר, דם ערבי אינו הפקר", נכתב על אחד משלטי המחאה.

מוחמד עדס (צילום: אלבום פרטי)
מוחמד עדס (צילום: אלבום פרטי)


במקביל להפגנה בג'לג'וליה, הפגינו ביום שישי מאות אנשים גם באום אל־פחם בדרישה מרשויות החוק לשים סוף לאירועי האלימות במגזר. המפגינים קיימו תפילה מול בניין העירייה, ולאחר מכן צעדו לעבר תחנת המשטרה והכניסה לעיר.

בתוך כך, גבר כבן 30 נורה אמש בידי אלמונים בפתח ביתו שבטירה. צוות מד"א פינה  אותו במצב קשה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירת המקרה שהעלה את מספר הקורבנות מאלימות בחברה הערבית ל-24 מתחילת השנה.