כשלוש שנים לאחר האסון בנחל צפית, מדריכת המכינה בני ציון בתל אביב נועם דור העידה היום (שני) בבית המשפט בבאר שבע, כחלק משלב העדויות במשפט בו מואשמים מנהל המכינה יובל כאהן והמדריך אביב ברדיצ'ב בגרימת מוות ברשלנות, ושפכה אור על ההתנהלות במכינה. דור, אשר אינה מואשמת באירוע במהלכו נהרגו תשע נערות ונער נוסף בשנת 2018, טענה כי התריעה בזמן אמת על מזג האוויר הקשה הצפוי ביום הטיול. המדריכה הוסיפה כי יובל כאהן, מנהל המכינה, לא הסכים לדחות את הטיול בשום אופן.

"הוא שידר מסרים מזלזלים למי שמכניס היסטריה, הוא התעקש שלא לוותר על הטיול. הוא אמר שאין צורך לפנות לגורמים מקצועיים ושמספיק חבר שלו מחיל האוויר", סיפרה דור, שציינה כי היא פחדה לצאת לטיול ואף הראתה הודעות מיחידת החילוץ בה נכתב כי המסלול מסוכן.

המדריכה שיתפה בעדותה כי האווירה במכינה הייתה אווירת הערצה כלפי כאהן: "אף אחד לא רצה לצאת נגד המילה שלו". למרות זאת, כך היא מתארת, היא ניסתה לשנות את מסלול הטיול בכל דרך אך נתקלה בסירובים.

בנוסף, בוואלה! צוין כי בעדותה אמרה דור כי "הלך הרוח של המכינה היה שלא מוותרים על טיולים, הכל אפשרי ולא חוזרים לאחור. הכל תמיד יהיה בסדר. כחניכה הלכתי בטיולים בגשם, כשפרשתי צחקו עליי וירדו עליי".