צביקי פליישמן בכיר בארגון מגן, לטיפול נפגעי עבירות מין במגזר החרדי, שליווה את התחקיר שנעשה על יהודה משי זהב וקיבץ מספר עדויות של קורבנות, מסר היום (שני) עדות ארוכה במשך מספר מספר שעות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) 433 בלוד. החוקרים עשו מאמצים רבים כדי להגיע אל אישה, שסיפרה כי נפלה קורבן למשי זהב בעת שהיתה קטינה. מדובר כאמור באירועים אשר לא חלה עליהן התיישנות. עם זאת, היא מסרבת להגיש תלונה או להעיד במשטרה. 

פליישמן סיפר למעריב: "מסרתי עדות ממושכת במשטרה וגיביתי את העדות במסמכים וחומרים שהעברתי לצוות החוקרים. השאלה מדוע העניין התפרץ דווקא עכשיו כעת מקוממת, שכן במשך תקופה ניסינו לאסוף מידע ולחזק אותו וכשהנושא הבשיל דיו פעלנו בהתאם". לדבריו, יש מספר קורבנות המוכנים להגיש תלונה במשטרה אולם בעניינם חל חוק ההתיישנות לגבי ביצוע העבירות. "נעשים מאמצים קדחתניים להביא להגשת תלונה במשטרה של קורבנות ביחס אליהם לא חלה התיישנות", הדגיש.

במקביל, נמשכים המאמצים להגיע לקורבנות נוספים, כאשר בחלק מהמקרים לא מדובר באירועים עליהם חלה התיישנות. במידה כן, הם יסייעו בחיזוק התשתית הראייתית נגד משי זהב. החוקרים בודקים גם את החשד לפיו קשר שתיקה שנמשך שנים רבות הוא זה שהקשה עד היום הן על עבודת המשטרה, ומונע גם את הגשת התלונות מצד הקורבנות - בין אם מדובר בנשים ובין אם בגברים. הם מנסים כעת לפצח את הדבר באמצעות זימון לחקירה של בכירים בארגון, לצד אישי ציבור שהיו מקורבים למשי זהב, וייתכן כי היו מודעים לעבירות הללו, וסייעו לו להיחלץ מהן.

להב 433 (צילום: Flash90)
להב 433 (צילום: Flash90)

פרקליטו של משי זהב, עורך הדין אפרים דמרי, מציג את העמדה של הלקוח שלו, לפיה העבודה שבעברו היה איש נטורי קרתא, ו"חצה" את הגבול לכאורה, וערק אל החברה הציונית, תוך שהוא זונח הקבוצה שאינה מאמינה במדינה, נמצא בעוכריו. למעשה, כך משי זהב מעביר מסר לכאורה, לפיו גורמים בקבוצה אלו שעומדים מאחורי התלונות נגדו, ו"מחפשים אותו במשך שנים רבות". לדבריו, לכך אפשר לייחס את העובדה שהיו חקירות קודמות - הן ב-2013 והן בסוף שנות ה-80 - והן הסתיימו בלא כלום.

הציבור החרדי חלוק בנושא, כאשר חלק טוענים שהם מכירים אותו מילדות ומעבר ללכנות אותו "פרחח", ברור להם שהחשדות הללו לא יכולים להיות מוצמדים אליו. מנגד, יש הטוענים שבשל כך הוא אינו יכול להיכנס לשכונות מסוימות בירושלים.

בתוך כך, רבקה שוורץ, חברת הנהלה בזק"א, כתבה בפוסט בחשבון הפייסבוק שלה, בו ציינה כי נדהמה מהתחקיר. בהמשך ציינה כי אם קיימת עננה כבדה כל כך כלפי משי זהב, הוא אינו יכול לשאת בשלב זה תפקיד ציבורי.