בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את בקשת סנגורי ראש הממשלה בנימין נתניהו לקביעת דיון בעתירה לגילוי ראיות חסויות בתיקי האלפים. הדיון הטכני, שנתניהו לא יגיע אליו, ייערך מחר - פחות משבוע לפני הבחירות.

מדובר בבקשה נוספת של פרקליטי נתניהו, לאחר שהפרקליטות כבר העבירה לידיהם לבקשת בית המשפט ראיות בתיק 2000 (ידיעות אחרונות). בין היתר מדובר בבקשה שהפרקליטות תעביר לידי צוות ההגנה ראיה חסויה - משפט שהושחר באותם חומרים בפרוטוקול. אותו משפט מתייחס לפגישה בין עו"ד רועי בלכר, שייצג את ארי הרו, לשעבר ראש הסגל במשרד ראש הממשלה, ובין הפרקליטות לקראת חתימת ההסכם על היותו עד מדינה בתיקי 1000 (המתנות) ו־2000.

“כאשר סנגוריו של נתניהו סבורים שהראיה אותה מבקשת המדינה לחסות יכולה לסייע בהגנתו, ההלכה היא שעדיפה זכותו להגנה מלאה בהליך על פני החסיון”, מסביר עורך הדין אורי קינן מה צפוי בהליך. “בית המשפט שדן בבקשה הוא אותו הרכב שופטים ששומע את כל התיק - והוא יכול לחשוף את כל הראיה או את חלקה, אם יסבור שזה עשוי להועיל להגנתו של הנאשם".

"בהליך זה של עתירה לגילוי ראיה, בית המשפט עשה איזון בין שני אינטרסים ציבוריים חשובים ומנוגדים: מחד, האינטרס של גילוי האמת, אשר עבורו יש לחשוף את כל חומר החקירה לנאשם ולבית המשפט, כדי שהנאשם יוכל להוכיח את חפותו ולערער את גירסת התביעה. מן העבר השני עומד האינטרס של מניעת הפגיעה בציבור ובאינטרס ציבורי חשוב. אם חיסיון הראיה עלול לגרום לעיוות דין לנתניהו, אין ספק שבית המשפט יאפשר את חשיפת הראיה וזאת למטרת עשיית צדק מלא בהליך המשפטי”.