עו"ד דוד שמרון הגיש היום (שלישי) תביעת דיבה על סך 425,632 שקל נגד דוד ארצי, שטען בשבוע שעבר כי שמרון הראה לו הסכם שערך לכאורה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, אשר מקנה לה לטענתו את הזכות להשפיע על מינויי בכירים במדינת ישראל.

"הנתבע מספר סיפור מעשה מופרך מן היסוד שכל כולו דיבה חמורה המופנית כנגד ראש הממשלה, כנגד רעייתו, וכנגד התובע. מדובר בפרסום שכל כולו שקר וכזב המהווה לשון הרע באופן מובהק", טען שמרון בכתב התביעה. "בעקבות פרסום הסרטון, אשר זכה ליותר מ-300,000 צפיות ברשת האינטרנט, התראיין הנתבע במספר כלי תקשורת, ובכל אחד ואחד מהם חזר על הדיבה, ואף החמיר בדברים והוסיף חטא על פשע".

"דברי הדיבה של הנתבע, על ענפיהם השונים, סיפור הליבה וסיפור הכיסוי, הם הבל ורעות רוח, לא היה ולא נברא, שקר וכזב ודיבה שכמעט אין חמורה ממנה. אין ולא היה הסכם כמתואר ע"י הנתבע בין רוה"מ לרעייתו. התובע מעולם לא ערך הסכם כזה בין רוה"מ ורעייתו, לא ראה הסכם כזה, ולא הראה לנתבע או למאן דהוא אחר הסכם כזה או משהו שנחזה להיות הסכם כזה".

כזכור, ארצי התייחס בתחילת השבוע לאפשרות ששמרון יתבע אותו דיבה ואמר: "הלוואי שיתבעו אותי דיבה. יש לי שני עדי הגנה מצוינים - בנימין ושרה נתניהו. אקח אותם לבית המשפט והם יעלו על דוכן העדים". 

עו''ד דוד שמרון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
עו''ד דוד שמרון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

כתב התביעה שהגיש שמרון פירט את השתלשלות העניינים: "לטענת הנתבע, התובע, עו"ד במקצועו הציג בפניו בבית קפה בכפר סבא בשנת 1999 הסכם סודי בן 15 עמודים אותו ערך התובע  בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו לרעייתו, גב' שרה נתניהו, על פיו היו ביניהם סידורים משפחתיים חריגים, ובהם איסור נסיעת רוה"מ לחו"ל ללא רעייתו בנסיעה הכוללת שהיית לילה בחו"ל, איסור הורשת רכוש לביתו של רוה"מ מנישואין קודמים, ובעיקר, מתן זכות לרעייתו להיכנס לישיבות ולדיונים הסודיים ביותר, ולאשר את מינויים  של הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ".

"על מנת להסביר את המעשה הנפשע אותו מייחס הנתבע לתובע, שמהותו היא הפרת אמון חמורה של לקוחותיו, הפרת חיסיון עו"ד-לקוח, אי הכרת הוראות דין בסיסיות בענייני יחסי ממון בין בני זוג נשואים והוראות דין בעניין דיני ירושה והשתתפות בעריכת הסכם בלתי חוקי בעליל, רקם הנתבע עלילה, בה מוצג התובע בפי הנתבע כאדם חסר עמוד שדרה, עלוב, אדם שממרר בבכי ומתחנן בפני הנתבע שיפעל להחזיר לו את מקום פרנסתו המתגמל", נטען עוד.

"התובע לא פנה לנתבע מעולם בבקשה לפנות בשמו לגב' גיטה שרובר לשם שמירת תפקידו כיועצה המשפטי, הנתבע לא סייע לתובע להחזיר לעצמו את תפקידו כיועצה המשפטי של הגב' שרובר, והוא לא חזר מעולם לשמש בתפקיד זה. תיאור נסיבות שכירת שירותיו של התובע על ידי הגב' שרובר הם בדיה מוחלטת, שנועדה אף היא לבזות את התובע ואת שירותיו המקצועיים", נטען. 

כזכור, נתניהו אף הכחיש בעצמו את הדברים בריאיון בחדשות 13 וטען כי מדובר ב"שקר מוחלט. יודעים שאי אפשר לנצח אותי בקלפי, אז בונים נרטיב סביב אשתי". ראש הממשלה המשיך ואמר: "הקשר ביני לבין רעייתי הוא קשר של אהבה, והערכה עצומה. אני מעריך את ההקרבה שלה מול השקרים, כולל הערב כשהיא שוכבת במיטתה לאחר ניתוח. הכל זה השמצות חסרות בסיס. אני רוצה להגיד לאשתי, שרהל'ה, אל תשימי לב לשקרים, תנוחי, תתחזקי ותחלימי, אני אוהב אותך".