ל'יית נאסרה וחברו מוחמד חט'יב, אחיינו של מנכ"ל העירייה בקלנסווה, הם שני הקורבנות של מקרה הרצח שהתרחש לפנות בוקר בעיר. נאסרה, שכנו של ח'טיב, הגיעו להתארח בביתו יחד עם מספר צעירים נוספים, בעת שחמוש בנשק נכנס אל תוך הבית ופתח בירי מטורף.

ראש עיריית קלנסווה, עבד אלבאסט סאמרה, סיפר: "אי אפשר לדעת על כל מה שקורה בכל בבית. קיבלתי דיווח מהמשטרה וגם שוחחתי עם דודו של הנרצח הוא מספר שהיה סכסוך בין המעורבים מלפני כשבוע ולא יודע איך מישהו נכנס באמצע הלילה לתוך הבית".

איך אתה מסביר את התופעה הזאת של הנשק בכלל, ובקרב צעירים עתה בפרט?
"זה אירוע שמסמן על עלייה ברף מסוכן ביותר. הייתי בג'לג'וליה בהפגנה בשבוע שעבר, זה היה מצמרר. הפשיעה גלשה לחצר של הצעירים לצערי הרב. אלו היו החששות הנוראות שהתרענו עליהן, יש השתוללות מסוכנת והכתובת כתובה על הקיר".

לדבריו, אי אפשר להתעלם ואסור לאף צעיר להיות חופשי כל הזמן, אין ביטחון. "אני חושב לפי דעתי וכך אני נוהג בביתי, שאחרי השעה 21:00 צריך לשמור על המשפחה בתוך הבית ואין מה לשוטט ברחובות. היו מקרים שבטעות אנשים נרצחים ולכן אנחנו חייבים לעשות הגבלות לעצמנו", הוסיף, "מצד שני, הנגישות לנשק ואמל"ח זה לא תפקיד של ראש עיר והטיפול הוא לא תחת אחריותנו אלא של המשטרה והמדינה , אני לא יודע מה עושים זה לא מתפקידינו. כל עוד לא נוקטים ביד קשה ובחומרה נמשיך בשרשרת מקרי הרצח".

הפגנה בג'לג'וליה בעקבות רצח הנער מוחמד עדס (צילום: פלאש 90)
הפגנה בג'לג'וליה בעקבות רצח הנער מוחמד עדס (צילום: פלאש 90)

אתם המנהיגים בציבור לא יכולים לעשות כלום?
"אני אגיד לך, אנחנו מתפללים חמש פעמים ביום ויש מואזין שמזמין את כולם להתפלל בשם האלוהים. יש יותר מאלוהים? כמה מגיעים לתפילה? 10 אחוזים. אז מה מצפים מהמנהיגים?". 

ראש העיר הדגיש כי "בתיאוריה כולנו אלופים. אתם חושבים שמנהיגים ואנשי דת לא פונים לציבור? עושים את זה, אנחנו מתחננים ומבקשים לנהוג בדרך אחרת, אבל זה לא מספיק. לצערי הרב, אנחנו לא שולטים במי שיוצא מהבית שלו ב-4:30 ורוצח". הוא סיכם: "יש לנו מודיעין מספר 1 בכל העולם, אני לא מרבה להאשים את המשטרה אבל הכוח בידיים של המשטרה והמדינה. דיברתי לאורך כל השבוע שאני צריך לראות נוכחות של המשטרה . אם יראו ניידות בעיר לעניות דעתי אנשים יירתעו ויחזרו על דרכם. אומרים שאין כסף, אין משאבים, אז מה להגיד? חייבים לנהוג באכיפה ביד קשה. רק ככה יפתרו את הפשיעה במגזר שלנו".