ראש להב 433 ניצב מוטי לוי הודיע השבוע לניצב משנה (נצ"מ) יעקב ברמן על החלטתו לסיים את תפקידו כמפקד יחידת אתגר, האחראית על איתור ותפיסה של גנבי רכב, כך פורסם היום (שישי). ההחלטה התקבלה בעקבות תלונות שהצטברו נגדו אצל ראש הלהב ניצב לוי מהפקודים של ניצב משנה ברמן. 

גורמים במשטרה מציינים כי במהלך השנה האחרונה, עת שנצ"מ ברמן מונה כמפקד יחידת אתגר, נוצרה מתיחות בינו לבין פקודיו ותלונות שהונחו על שולחנו של מפקד להב 433 ניצב לוי האמון גם על יחידת אתגר ובעקבות ריבוי התלונות החליט לוי לסיים את תפקודו של נצ"מ ברמן. חשוב להדגיש כי אין מדובר בהחלטה על רקע משמעתי או פלילי כי אם בשל חוסר תקשורת עם פקודיו.

נציין כי מאז נכנס לתפקיד, הוטלה עליו המשימה להתעסק יותר בהחדרה של אמל"ח בעיקר במגזר הערבי. הוא לקח את המשימה הזאת בשתי ידיים למרות שמדובר במשימה לא קלה ופשוטה בכלל, שילב בין המהות של היחידה והמטרות שהוצבו בפניו, ורק לאחרונה קיבל שבחים על פיקודו. 

ל"מעריב" נודע כי במהלך שיחת ההדחה ניצב לוי ציין בפניו: "אינך מתאים לדפוסי ההתנהגות וההתנהלות בתוך להב 433". מסתמן כי נצ"מ ברמן שקיבל את ההודעה בצורה קשה לא ישלים איתה בלי להגיב וגורמים מסביבתו לא פוסלים פנייה שלו את המפכ"ל המכיר את פועלו בעת שירותו ביחידת המסתערבים. 

גורמים במשטרה מציינים: "אין מה ליצור דרמה, זו החלטה של ניצב שהתקבלה לאחר בחינת פרמטרים מסויימים מטעמו, זה לא דבר חדש במשטרה ולכן הניסיון ליצור יש מאין תמוה. לא נמצא פגם ביושרו חלילה או בפעילותו של נצ"מ ברמן ולכן יש כאן עניין של אי התאמה למסגרת מסויימת או לתפקיד מסויים בלבד על פי הממונה עליו". 

ישנם הטוענים כי לברמן כרו בור בשל התנהלותו האינטנסיבית כבר עם מינויו לתפקיד ב-2020 שעה שהדיח ראש מפלג, זאת עוד במהלך בדיקה שקיים קבו"ד (קצין בודק) בעניינו של אותו ראש מפלג.

ההחלטה לסיים את תפקודו של הקצין יצרה משבר אמון בינו לבין פקודיו שסברו כי הוא "גוזר את דינו" מוקדם מדי. המשבר הזה נמשך לאורך חודשים עד שהתקבלה ההחלטה בידי ראש הלה"ב ניצב לוי לעשות קץ למרמור ביחידה ולסיים את תפקידו של מפקד אתגר בשנה האחרונה.

עתה יצטרך רנ"צ קובי שבתאי, מפכ"ל המשטרה, למצוא תפקיד אחר עבור נצ"מ ברמן הנחשב לקצין איכותי ומוערך חרף אותו משבר אליו נקלע עם פקודיו.