פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד נער בן 17 בגין גרימת מותו ברשלנות של איתמר בן אבו, שנדרס על ידי נהג ההסעות איבראהים חאמד בשושן פורים בשכונת מאה שערים. כמו כן, הקטין נאשם גם בהשתתפות בהתפרעות, יידוי אבן או חפץ לעבר כלי תחבורה ועבירות נוספות.

הפרקליטות ציינה כי "בשעות הערב, התקהלו עשרות רבות של מתפרעים בשכונת מאה שערים והפרו את הסדר הציבורי. הנאשם התגודד ביחד עם אחרים על הכביש במקום ומנע נסיעה חופשית של כלי רכב, הם יידו אבנים, בקבוקים וחפצים שונים על כלי רכב של נהגים ממוצא ערבי ופגעו בכלי רכב משטרתיים". 

עוד גוללה בכתב האישום את מעשיו של הקטין במהלך הערב, שכללו התגודדות אלימה עם אנשים רבים נגד רכבים נוספים. לאחר מכן, התמקדה באירוע שהוביל לדריסתו של איתמר בן אבו. 

לפי הכתוב, "הנאשם רץ במהירות לעבר צידו הימני של רכב ההסעות ובעט בעוצמה במראה הימנית של הרכב פעמיים עד שנתלשה מהמקום. בשלב הזה החלו המתפרעים להתגודד סביב רכב ההסעות, נהג רכב ההסעות, אשר חש במצוקה החל פונה לעבר רחוב החומה השלישית בניסיון להימלט מההתפרעות. אז הרים הנאשם אבן מהרצפה ויידה אותה בעוצמה לעבר השמשה הימנית של הרכב אשר נופצה בשל כך".

תמונות מהאירוע בירושלים (צילום: עדיאל שטרן, TPS)
תמונות מהאירוע בירושלים (צילום: עדיאל שטרן, TPS)

עוד עלה כי "הנאשם המשיך לרדוף אחר רכב ההסעות והשליך אבן נוספת לעבר השמשה האחורית שלו. בשלב זה הוא והמתפרעים צבאו על רכב ההסעות כשברקע קראו המתפרעים 'ערבי ערבי', 'נהרוג אותו'. נהג ההסעות אשר ניסה למלט עצמו מהמתפרעים, השלים את פנייתו והתקדם כשהוא נוסע נגד כיוון התנועה המותרת. הוא התנגש במכוניות אשר עמדו ברחוב באותה העת תוך שהמתפרעים תוקפים אותו דרך חלון הנהג, מיידים אבנים לעבר הרכב אשר פגעו בו, מנפצים שמשותיו, בועטים בדלתות רכב ההסעות ואף פותחים אותם מכל עבר ומנסים להיכנס לרכב".

בשלב הזה, הבהירה, "נהג רכב ההסעות היה לכוד בין כלי רכב שעמדו בנתיב מולו ובין המתפרעים אשר עמדו מאחורי רכב ההסעות. הנאשם אשר המשיך לרדוף אחר רכב ההסעות, פתח את הדלת הימנית קדמית של רכב ההסעות וניסה להיכנס אליו. נהג רכב ההסעות, תוך ניסיון למלט עצמו, נסע אחורה כשהוא מוקף במתפרעים".

באותו הזמן, איתמר בן אבו "חצה את הרחוב בין רכב ההסעות לרכב אשר עמד בנתיב נסיעתו. בשלב הזה, נסע נהג רכב ההסעות קדימה והתנגש ברכב שמולו. כתוצאה מההתנגשות נמחץ איתמר בין הרכבים ובהמשך מת מפצעיו. על פי כתב האישום, לאחר ההתנגשות נכנסו הנאשם והמתפרעים לתוך רכב ההסעות והחלו תוקפים את נהג רכב ההסעות עד שהצליח להימלט מהרכב לברוח מהמקום ולהזעיק עזרה". 

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים נגדו.

תמונות מהאירוע בירושלים (צילום: עדיאל שטרן, TPS)
תמונות מהאירוע בירושלים (צילום: עדיאל שטרן, TPS)