בית השפט המחוזי מרכז, דחה היום (שני) את ערעורה של העיתונאית לשעבר, ספיר ניסני, נגד פסק הדין שניתן בעניינה בבית משפט השלום בפתח תקווה, במסגרתו הורשעה בחודש אוגוסט האחרון בגרימת מוות ברשלנות של אמה ונדונה לשלושה חודשי מאסר ומאסר על תנאי. על כן, ניסני תתייצב לריצוי מאסרה בחודש יוני הקרוב, בבית הסוהר נווה תרצה.

כזכור, בשנת 2016, נקבע מותה של האם, כחודשיים לאחר שבתה שפכה עליה שמן רותח. בהמשך, ניסני נעצרה על ידי המשטרה בחשד לניסיון גרימת מוות לאחר שעל פי החשד שפכה על אמה שמן רותח בשנתה וגרמה לה לכוויות קשות. בחודש יוני באותה השנה, הגישה פרקליטות לבית משפט השלום בפתח תקווה כתב אישום נגד ניסני, בגין גרימת מוות ברשלנות של אמה, מאחר ובחקירה לא נאספו מירב ההוכחות שהעידו על כך שהפגיעה נעשתה בזדון. 

ספיר ניסני (צילום: אבשלום ששוני)
ספיר ניסני (צילום: אבשלום ששוני)


ביולי 2018, במסגרת הסדר דיוני בין הצדדים, הודתה הנאשמת בכתב אישום מתוקן, אך לאחרי כן, טענה ניסני טענות בבקשה לבטל את כתב האישום המתוקן מטעמי הגנה מן הצדק. אך בקשה זו נדחתה, בטענה כי מדובר ברף גבוה במיוחד של רשלנות מצדה, שהצדיק את העמדתה לדין והרשעתה בפלילים. בהמשך, עתרה הפרקליטות להשית על הנאשמת מאסר בפועל, ובאוגוסט 2020, נגזר על ניסני עונשה - שלושה חודשי מאסר ושמונה חודשי מאסר על תנאי.   

בספטמבר 2020 הגישה הנאשמת ערעור לבית המשפט המחוזי מרכז נגד הרשעתה ונגד חומרת עונשה, וניתן לה עיכוב ביצוע של העונש עד מתן פסק דין בערעור. הערעור שהגישה הנאשמת לא כלל את נימוקי הערעור, והיא ביקשה מביהמ"ש לאפשר לה אורכה להגשת נימוקי הערעור. במשך מספר חודשים, מעת לעת, לבקשת המערערת, אפשר לה ביהמ"ש מספר אורכות ממושכות להגשת נימוקי הערעור, אך הנאשמת לא הגישה את נימוקיה.