פאינה קירשנבאום, סגנית שר הפנים וחברת כנסת לשעבר מטעם מפלגת "ישראל ביתנו", הורשעה היום (חמישי) בלקיחת שוחד בפרשה שזכתה לכינוי "פרשת ישראל ביתנו". עו"ד מאור אבן חן, סגן מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות, שוחח הערב (חמישי) עם אלון גל וליאת רון ב"איפה הכסף" ב-103FM, והתייחס להרשעה.

"לא הייתי מתייחס למפלגה, אבל אין ספק שמבחינת קירשנבאום, בהחלט מדובר בשיטה של לקיחת שוחד שבוצעה לאורך שנים ואני חייב לומר שגם אנחנו תוך כדי ליווי החקירה הסמויה, לא תמיד האמנו למה שאנו שומעים בהאזנות הסתר ולמה שאנו רואים בראיות. באחת הפרשות, הגורם שנתן את השוחד תיעד בטבלת אקסל מסודרת, החלום של כל חוקר למצוא כזו טבלה, בדיוק מה הוא נותן, מתי הוא נותן ומה הוא קיבל בעבור הכספים שהוא נתן. אותו נאשם שהעיד גם בתיק של קירשנבאום, מחק את הטבלה הזו מהמחשב כשהחלה החקירה, ורק אחרי מאמצי המשטרה שחזרו את הטבלה ששימשה אותנו גם בבית המשפט", אמר עו"ד אבן חן.

"לא כולם קשורים למפלגה, חלקם גורמים אחרים לחלואין שנתנו לקירשנבאום שוחד תמורת תקציבים שהיא העבירה אליהם. כל ראייה שניתן היה לבסס אותה בחנו, למדנו וניסנו לקדם. הגענו באמת לנקודה הגבוהה ביותר הראיות איפשרו להגיע. אני לא חושב שאם היו ראיות כלפי גורמים בכירים יותר, מישהו היה עוצר את החקירה", הוסיף.

"כל גורם שביקש תקציבים, בין היתר תקציבים קואליציוניים, הופנתה אליו דרישה מקבילה או לקנות דברים או לתת דברים, ולפעמים להעביר כספים. טובות ההנאה חלקן עברו ישיבות לקירשנבאום, וחלקן עברו לגורמים מקורבים, על פי הנחייה שלה. מתוך המערכת הורשעו ראש מטה המפלגה דוד גודובסקי שנגזרו עליו שבע שנות מאסר בבית המשפט המחוזי, ובעליון הורידו לו לשש שנים, הוא כרגע מרצה את עונשו. בין הגורמים ששייכים ישירות למפלגה הוא הגורם המרכזי, גם העוזרת של קירשנבאום שעבדה איתה גם במפלגה הורשעה בעבירת שיבוש, מבחינת הגורמים המרכזיים זה גודובסקי וקירשנבאום", המשיך.

"חומר החקירה בתיק הזה הוא בערך 160 ארגזים, אנו מלווים את החקירה מאז שהחלה וזו עבודה שדורשת הרבה מאוד מאמצים. מדובר למעשה בסגנית שר, חברת כנסת, מחוקקת של מדינת ישראל, שדורשת ומקבלת שוחד עבור תקציבי מדינה שהיא מעבריה לגורמים שונים. אני לא חושב שאפשר לבוא ולראות עוד פרשה ברף חומרה דומה. זה גורם שיושב על תקציב המדינה ואומר שבתמורה לתקציב ישלמו לה שוחד. הנזק לאמון הציבור כתוצאה מהסיפור הזה הרסני", סיים עו"ד אבן חן את דבריו.