הפרשן לענייני משפט של חדשות 12, גיא פלג, שוחח היום (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM על חשיפתו לפיה מומחה מטעם ההגנה במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו איתר ראיות חדשות ובהן שיחות שנמחקו מהטלפון של אילן ישועה, מנכ"ל 'וואלה' לשעבר ועד תביעה מרכזי בתיק 4000 - גילוי שעשוי להשפיע באופן משמעותי על התיק.  בין השיחות ששוחזרו ישנן שבע שיחות בין ישועה לבין איריס אלוביץ', הנאשמת אף היא בתיק 4,000.

פלג הסביר: "תיק 4000 התפוצץ למעשה כשאילן ישועה הגיע לרשות לניירות ערך ומסר להם הארד דיסק עם שיחות רבות שהקליט במשך תקופה ממושכת בינו ובין שאול אלוביץ' ואשתו איריס. זאת נקודת ההתחלה, ויש בכירים במערכת האכיפה שטוענים שאחרי שהיועמ"ש מנדלבליט שמע את אותן הקלטות, הוא שינה את כל ההתייחסות שלו לתיקי נתניהו. הוא הבין שיש כאן שחיתות ציבורית חמורה מאוד, לכאורה".

הוא המשיך: "על רקע זה, בשלבים המקדמיים של משפט ראש הממשלה היה קרב על אותו טלפון של אילן ישועה. ההגנה אמרה שהיא רוצה לבדוק את הטלפון שמא יש שם חומרים נוספים. המדינה אמרה להם שבשום פנים ואופן לא יקבלו אותו כי יש כאן פגיעה בפרטיותו של העד. בית המשפט אמר שצריך לאזן בין האינטרסים ולכן יאפשרו למומחה מטעם ההגנה לבדוק את הטלפון. באה הפרקליטות ואמרה בשום פנים ואופן, הם רצו מומחה מטעמם שיבדוק את הטלפון ויעביר תוצרים נוספים ככל שיהיו".

"העניין הגיע עד בית המשפט העליון שאמר שיש לו פתרון אחר: המומחה מטעם ההגנה יבדוק את הטלפון, אבל במשרדי הפרקליטות. כל התהליך הזה, שהיה תוצר של מאבק ארוך, התקיים ביום רביעי שעבר במשרדי הפרקליטות. לפי שעה המומחה של ההגנה קבע שמספר בודד של שיחות טלפון נמחקו, לפחות שתיים מהן היו בין ישועה ובין איריס אלוביץ'. מה היה תוכנן? מדוע נמחקו? מי מחק אותן? לפי שעה לא יודעים", סיכם פלג.

כשנשאל עד כמה הגילוי משמעותי, הסביר: "הכול תלוי בתוכן. יכול להיות שדווקא ההתעקשות הזאת של הסנגורים של ראש הממשלה בסופו של יום תתברר כחרב פיפיות – מדובר בחומר שיכול לחזק את האישומים נגד איריס אלוביץ'. מצד שני, יכולה לכל הפחות להישאל שאלה מדוע נמחקו השיחות האלה ומה רצה להסתיר מי שמחק אותן. אם בסופו של יום לא יצליחו לשחזר את השיחות שנמחקו, אני בטוח שכשתתחיל החקירה של אילן ישועה ישאלו אותו איך הוא מסביר את העובדה שהן נמחקו".

כשנשאל האם מישהו הצליח לקבל תשובה מישועה על איזה שיחות נמחקו ולמה ענה פלג: "למיטב ידיעתי לא". הוא הוסיף: "אני יודע שיש ניסיון לשחזר אותן, לא יודע איפה היכולות הטכנולוגיות עומדות".

בהמשך, פלג הסביר מה צפוי לקרות ביום שני הבא, עם פתיחת שלב ההוכחות במשפט נתניהו: "ביום שני צפוי נאום הפתיחה של התובעת ליאת בן ארי. היא ודאי תציג את כל הנאשמים כקבוצת מושחתים שקיימו קשר עברייני. כשמצד אחד יש את ראש הממשלה שמפעיל את כל כוחו כדי לקיים אינטרסים כלכליים של טייקון, ומצד שני יש טייקון ציני שרותם את כלי התקשורת שבבעלותו כדי לשרת אינטרסים פוליטיים, אישיים, משפחתיים של ראש הממשלה".

הוא הוסיף: "אחרי הנאום של בן ארי בפתיחת המשפט יעלה העד הראשון, ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר. הוא מי שהתחיל את כל תיק 4000 שהוא התיק הכבד ביותר נגד ראש הממשלה. פותחים איתו משום שרוצים להתחיל מהסיפור המשמעותי, הכבד. יש כאלה שסבורים שאלמלא היה תיק 4000, על כל החומרים הקשים שנמצאו בו, ספק אם היו מגישים בכלל כתב אישום נגד ראש הממשלה בתיקים החמורים פחות. רוצים להתחיל עם התיק המשמעותי שמתאר נזק ציבורי לכאורה, פגיעה באינטרס הציבורי באופן משמעותי".

כשנשאל האם נתניהו צפוי להגיע לבית המשפט אמר: "החוק אומר שמשפט בישראל נשמע בנוכחות הנאשמים, ברור שנתניהו לאורך התקופה יבקש פטור מישיבות כאלה ואחרות, אולי פטור מנוכחות כשעדים מסוימים יעלו, אולי עדים טכניים. ברור שבית המשפט יאפשר לו, אבל בסך הכול הוא יהיה נוכח בחלק משמעותי מהדיונים לכל הפחות".