בתום חקירתו, המחלקה חקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות החליטה הבוקר (שלישי) לשחרר את השוטר שביצע את הירי הקטלני במוניר ענבתאווי אמש בחיפה, תוך שנשקו האישי נלקח ממנו וככל הנראה יישלח לבדיקה. במקביל, נאסר עליו לשוחח עם איש על האירוע. השוטר שוהה בשלב זה בימי מחלה בעקבות הפציעה שלו שנגרמה במהלך האירוע המדובר. חקירת המחלקה לחקירות שוטרים נמשכת. השר לביטחון פנים אמיר אוחנה והמפכ"ל קובי שבתאי שוחחו אמש עם השוטר וחיזקו את ידו.

בנוסף, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה אמר כי שוחח עם השוטר שהיה מעורב באירוע הירי בחיפה וסיפר כי "האירוע נחקר על ידי מח''ש כמתחייב ואני משתתף בצער המשפחה על אובדנה. יחד עם זאת, חשוב מאוד שכבר עתה ידעו כל שוטר ושוטרת, כי יקבלו גיבוי מלא לכל מעשה שנועד למנוע פגיעה בחייהם ובחיי אזרחים — ולא רק גיבוי, אלא גם את מלוא ההערכה. כך בדיוק נהג השוטר, במהירות וביעילות, להדוף את התקיפה שהייתה על חייו — בדיוק כפי שמצופה ממנו״.

כזכור, בסרטון שתיעד חלק מהאירוע ניתן לראות את ענבתאווי כשהוא רודף אחרי השוטר, שמצדו ניסה לגונן על גופו. בתיעוד הוא נראה עם סכין בידו, שבאמצעותה ניסה לדקור את השוטר ואף פצע אותו באזור ראשו. השוטר נהדף מעט לאחור, ירה לעבר כתפו של ענבתאווי מספר יריות, וכתוצאה מהן נפצע האחרון אנושות. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נקבע מותו. 

האירוע הטרגי החל בדיווח למשטרה מצד אמו של ענתבאווי, בו ציינה כי בנה, המעורער בנפשו, השתולל בביתם. האם ביקשה עזרה, וכשהגיעו השוטרים למקום הם פגשו בבנה בן ה-33, שניסה לפגוע בהם. האירוע גלש, כאמור, אל התקרית שבמהלכה נורה למוות.

לפי המשטרה, השוטרים שהגיעו למקום, זיהו את ענבתאווי וניסו לעצור אותו, ולאחר שהוא ניסה לדקור אותם ואף פצע באורח קל שוטר באוזנו, השוטר שלף את נשקו, ביצע ירי מטווח קצר לעברו של ענבתאווי ופצע אותו באורח אנוש. מותו כאמור, נקבע לאחר מכן בבית החולים.