תושב השטחים נעצר על ידי חוקרי ובלשי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב העמקים במשטרה, בחשד לחטיפת אדם לשם סחיטה באיומים, תוך שימוש בנשק. 

האירוע החמור התרחש לפני כשבועיים וחצי, באתר בנייה בכפר ברוך שבאזור העמקים שבצפון הארץ. מנהל הפרויקט וקבלן משנה שעבד תחתיו, החליט לסיים את העסקתו של אחד העובדים באתר והודעה נמסרה לאותו עובד שהועסק באתר מספר שבועות. מרגע מסירת ההודעה על סיום עבודתו, הבחינו מנהל העבודה ומנהל הפרויקט כי מהאתר מתחיל להיעלם ציוד בשווי של אלפי שקלים. לאחר בדיקה מעמיקה שביצעו וראיות שאספו, הם הגיעו למסקנה לפיה אותו עובד אחראי לעבירות של העלמת הציוד מהאתר. 

מיד לאחר מכן הודיע מנהל העבודה לעובד על ההחלטה שהתקבלה ולפיה, במשכורת הקרובה ינוכה משכרו סכום כסף הנאמד באלפי שקלים, שהינו שוויו של הציוד שנגנב במהלך אותה תקופה. במשטרה מציינים כי מנהל העבודה העביר לעובד את השכר בניכוי שווי הגניבה והעובד עזב את המקום. 

"לא חולפות שעתיים ואותו עובד שעזב את האתר חוזר למקום הפעם חמוש באקדח. הוא מאתר את שני המנהלים, מנהלו הישיר ומנהל הפרויקט, מורה לשניהם באיומים בנשק להיכנס לרכבו וחוטף אותם בדרכו למכשיר כספומט במגדל העמק", מתאר גורם במשטרה. הוא הוסיף. "בהגיעם סמוך למכשיר הכספומט איים העובד באמצעות האקדח על מנהלו האישי והורה לו לקחת את כרטיס האשראי של מנהל הפרויקט שישב ברכב תחת איומים גם הוא, וכן את הקוד האישי, זאת במטרה למשוך מחשבונו האישי את הסכום שנוכה משכרו של העובד".

מנהל העבודה שמשך כסף תחת איומים באזור כפר ברוך (צילום: מצלמות אבטחה)
מנהל העבודה שמשך כסף תחת איומים באזור כפר ברוך (צילום: מצלמות אבטחה)

קצין המשטרה ציין כי תחת איומי הנשק, ביצע מנהל העבודה את שצווה עליו ויחד עם העובד החמוש. הם פסעו לעבר הכספומט, שם ביצע את משיכת הכספים מחשבונו של מנהל הפרויקט, כל זאת תוך סחיטה ואיומים.

ברגע שהוא קיבל את הכסף לידיו והתרצה, הורה העובד בתחנת דלק אליה נסע לשני המנהלים להסתלק מרכבו ולעוף מהמקום. בשלב הזה הבחינו עוברי אורח שחלפו במקום באדם הנמצא תחת איומים על ידי אחר חמוש בנשק והם מיהרו לדווח על האירוע לאחת העובדות, שהיא עורכת דין במקצועה וזו מיהרה להעביר את הדיווח למשטרה.

בהודעה שהוקלטה במוקד 100 נשמעת המודיעה, כשהיא מדווחת על אירוע חטיפה תחת איומים בנשק של שני מנהלים בחברה על ידי עובד הנחשד בגניבת ציוד. "כרגע קיבלתי טלפון מהעובדים שמישהו נכנס לאתר בכפר ברוך, בחור שיש לו נשק ולקח בן אדם מהעבודה שלנו. אני לא יודעת מה קרה שם. חטפו אותו, הוא הרים נשק והכניס אותו לרכב ונסעו", כך נאמר בהקלטה.

כוחות גדולים של משטרה הוזעקו למקום והחלו באיסוף ממצאים מהזירה וגביית עדויות הצליחו להתחקות אחר עקבותיו של העובד והוא נעצר. במסגרת החקירה המורכבת כאמור הצליחו החוקרים לגבש תשתית ראייתית שביססה את כתב האישום שהוגש נגד העובד המייחס לו שורה של עבירות חמורות תוך שימוש בנשק. 

לאחר מכן, הוסיפו במשטרה, משחרר הנאשם את שני החטופים ומורה להם "לעוף מהמקום". בשלב הזה הבחינו עוברי אורח במתרחש ומיהרו לדווח למשטרה. כוחות גדולים של חוקרי ובלשי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב העמקים הוזעקו למקום והחלו באיסוף ממצאים וגביית עדויות. עד מהרה התחקו השוטרים אחר עקבותיו של החשוד והוא נעצר. במסגרת החקירה המורכבת שנוהלה, הצליחו החוקרים לגבש תשתית ראייתית נגד העובד, והוגש נגדו כתב אישום.