בית המשפט המחוזי קבע היום (חמישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו חייב להגיע לנאום הפתיחה של משפטו ביום שני הקרוב - אך פטר אותו מהגעה לדיונים בהם תישמע עדות מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה.

"לפנינו בקשה 'לפטור את המבקש מהתייצבות לדיוני ההוכחות שבהם צפויה להישמע עדותו של העד אילן ישועה'", נכתב בהחלטת בית המשפט. "לאחר עיון בבקשה ובעמדת המדינה שלא הביעה התנגדות לבקשה, ובהנחה שהמבקש מבין את המשמעות של אי התייצבותו, לרבות אי העלאת טענות בהמשך הנובעות מהיעדרותו, אנו נעתרים לבקשה ובשלב זה פוטרים את המבקש מהתייצבות כאמור". 

השופטים הדגישו כי "אין באמור לעיל כדי לפטור את המבקש מהתייצבות לחלקו הראשון של הדיון הקבוע ליום 5.4.21, ואשר אמורים להשימע בו דברי פתיחה למשפט מטעם המאשימה". 

כזכור, הבוקר השיבה ‏הפרקליטות לפניית פרקליטי ראש הממשלה לבית המשפט בהודעה בה נכתב כי מבחינת הפרקליטות - על ראש הממשלה להגיע לנאום הפתיחה. עם זאת, בפרקליטות ציינו כי הם משאירים לשיקול בית המשפט את ההחלטה בנושא סוגיית הגעתו לדיונים העוסקים בישועה.

מוקדם יותר היום סנגורו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד מיכה פטמן, התייחס לבקשתו שלא להגיע לדיונים הקרובים במשפטו, ואמר: "לראש הממשלה אין מה לעשות במהלך רוב המשפט הזה באולם. הוא לא מכיר ולא פגש את רוב העדים".

כאמור, אמש הודיעו פרקליטי ראש הממשלה כי יבקשו לפטור אותו מנוכחות בעדויות של מנכ"ל "וואלה!" לשעבר בבית המשפט. עורכי דינו של רה"מ מסרו כי "מכיוון שלראש הממשלה לא היה קשר עם אילן ישועה, וממילא נוכחותו אינה תורמת לדיון בשום צורה, פרקליטי ראש ראש הממשלה יבקשו לפטור אותו מהשתתפות בחקירותיו של ישועה. זו בקשה מקובלת בתיקים בהיקפים דומים". שלב ההוכחות במשפט ייפתח ביום שני הקרוב.