תיעד רצח במצלמת אבטחה - ונסחט באלימות: תאופיק זהר, נגן עוד תושב נצרת, נרצח במאי 2019 בעת שהלך ברחוב סמוך לביתו לצד נכדתו. את מקרה הרצח תיעדה מצלמת אבטחה שהייתה בביתו של אדם אחר, תושב נצרת, קבלן שיפוצים במקצועו. משפחת הרוצחים של זהר, החלה לסחוט את קבלן השיפוצים בסכומים גבוהים של עשרות אלפי שקלים, לאחר שנודע להם כי בידו ראייה המרשיעה את בני משפחתם. 

אותו קבלן שנסחט על ידי משפחת הרוצחים התקשה לעמוד בתשלומים, שגובהם עמד על כ-150 אלף שקלים בסך הכל. הסוחט החליט לשכור את שירותיו של חליל אגבריה בן 36, שיפגע ויאיים על אותו קבלן שיפוצים שפיגר בתשלומים.

לפני כחודש עקב אגבריה, שנשכר כאמור על ידי הסוחט, על מנת לפגוע בקבלן. למזלו הרב של הנסחט, באקדחו של אגבריה ארע מעצור והוא ניצל מניסיון החיסול. 

תיעוד המעצר ומציאת האקדח. צילום: דוברות המשטרה

הנסחט, שחשש לחייו, החליט לפנות למשטרה, הגיש תלונה ומסר עדות. המשטרה, בעקבות תלונתו, לקחה את תיעוד מצלמות האבטחה בהם תועד ניסיון הירי. המשטרה זיהתה את אגבריה, שניסה לפגוע בנסחט, נעצר לאחר מעקב ובנוסף נעצר גם אנאס ג'אברין, בן 27 שתיקן עבור אגבריה את האקדח ששימש אותו בניסיון החיסול.

בעת המעצר של אגבריה נמצא האקדח שעל פי החשד בעזרתו ניסה לאיים על קבלן השיפוצים שמצלמות האבטחה של ביתו תיעדו את רצח תאופיק זהר. כנגד השלושה הוגש כתב אישום ובקשות לבית המשפט למעצרם עד תום ההליכים.

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו קוראים לציבור לא היכנע לסחיטה ולדווח מיד למשטרה על כל ניסיון סחיטה. נסיון העבר מלמד כמו גם מקרה ספציפי זה, כי הכנעות לסוחטים לא מבטיחה דבר, ואף גורמת להעמקת הסחיטה והאלימות הננקטת מצד הסוחטים. ברגע שהסוחט טועם את טעם הכסף הקל שהוא מקבל מהקורבן, הוא לא ירפה וינסה למקסם את ההכנסות הנגבות ממנו".