קנה סמים בטלגרם - וגרם לאב "התקף פסיכוטי": בית משפט השלום באשקלון האריך אתמול בשלושה ימים נוספים את מעצרו של האב החשוד ברצח בנו בקריית גת לפני כשלושה שבועות וזאת כדי לאפשר למשטרה לסיים את החקירה. על פי הערכה בפרקליטות יכינו הצהרת תובע אותה תגיש המשטרה כבר בדיון הבא. במקביל הגישה חטיבת התביעות של המשטרה בבית משפט השלום בירושלים כתב אישום ה"מטפל" לכאורה של האב, המייחס לו שורה של עבירות יצוא וסחר בסמים מסוכנים. 

כאמור במשטרה עושים מאמצים לסיים את החקירה בעניינו של האב ובסיוע הפרקליטות להגיש נגדו הצהרת תובע המייחסת לו עבירת רצח בנו הקטין בדירתם. כבר מראשית החקירה נטען כי מדובר בהתקף פסיכוטי שאחז באב בעת שחזר לביתו לאחר שלדבריו, שמע קולות ששלחו אותו לבצע את הרצח. עוד טען כי הוא מביא המשיח.

בני משפחתו ופרקליטיו של האב עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי, ייחסו את האשמה ל"מטפל" שאליו פנה האב כשחש מצוקה כדי שזה יסייע לו ואשר לטענתם העניק לאב בחוסר סמכות ובהיעדר הסמכה סמים מסוכנים ופטריית הזייה.

ניידת משטרה, אילוסטרציה (למקום המצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: דוברות המשטרה)
ניידת משטרה, אילוסטרציה (למקום המצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: דוברות המשטרה)

עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי המייצגים את החשוד ברצח אמרו בעקבות ההחלטה להארכת מעצרו: "בית המשפט הבין שאנו נמצאים בישורת האחרונה והאריך את המעצר בסך הכל בימים בודדים נוספים, אשר במהלכם יש לסיים את פעולות החקירה ולהגיש את הצהרת התובע ואת כתב האישום. במקביל, היום יוגש כתב אישום כנגד המטפל המתחזה, אשר הודה כי סיפק לו סמי הזייה. החשוד פנה אל אותו המטפל מספר פעמים לבקשה לעזרה. לא רק שהכדורים לא עזרו, אלא אף גרמו לדיכאונות, דמיונות וקולות. קולות אשר הופנו אל עבר בנו. אנו סבורים כי הוא אינו כשיר נפשית לעמוד לדין".

בנוסף כאמור הגישה עו"ד פקד דינה דוד, כתב אישום המייחס לאותו מטפל נטול הסמכה שישה מקרים בהם סיפק למטופליו וביניהם גם האב החשוד ברצח בנו, סמים מסוג MDMA וזאת ללא היתר כדין. במשטרה ציינו כי במסגרת חקירת תיק הרצח עצרו גם אותו, בחשד שהעניק לכאורה טיפול לחשוד ברצח ולאנשים נוספים, זאת תוך שמספק להם סמים מסוכנים.

טלגרם (צילום: רויטרס)
טלגרם (צילום: רויטרס)

"חוקרי המשטרה שהחלו לאסוף ראיות וממצאים תוך גביית עדויות מאנשים נוספים בהם טיפל לכאורה החשוד, חשפו את דפוס פעולתו, לפיו היה נוהג להשאיר את הסמים המסוכנים מסוג MDMA, על שולחן בו התקיימו המפגשים, אותם היו צורכים המטופלים תוך שמשלמים לחשוד אלפי שקלים, ובדרך זו סיפק להם את הסמים" ציינו עוד.

עוד עלה, כי לחשוד אין כל הסמכה או הכשרה לטפל באנשים הסובלים מהפרעות נפשיות, וכי החשוד נהג לרכוש את הסמים המסוכנים באמצעות רשת 'הטלגראס'. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים.