מפכ''ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, קבע אתמול (רביעי) כי האכיפה נגד עבירות הפשיעה בשטחים החקלאיים תוחזר לאחריות משמר הגבול. ההחלטה התקבלה בתיאום עם מפקד מג''ב, ניצב אמיר כהן, וכעת לאחר ארבע שנים שהנושא היה בטיפול התחנות האזוריות, הוא ישוב לאחריות מג''ב.

במשך השנים האחרונות ניכר היה כי הלוחמים, שסופחו לתחנות המשטרה, נותבו לפעילות בתוך הערים ופחות לשטחים החקלאיים והכפרים. משכך, הם הורגשו פחות ונראה היה כי אין אכיפה כנגד הפשיעה החקלאית, עובדה שהובילה לתחושות בקרב החקלאים כי הם מוזנחים ומופקרים. בעקבות ריבוי הטענות ולנוכח העלייה בפשיעה החקלאית הוחלט להחזיר את הלוחמים לאחריות ופיקוח משמר הגבול, מתוך מטרה לשים דגש בעניין.

בעניין אחר, בימים האחרונים התגבשה החלטה בין מפכ"ל המשטרה רנ"צ שבתאי לבין ניצב כהן על הקמת יחידת מסתערבים רביעית, שבניגוד לשלוש האחרות תהיה יחידת ארצית שכל תפקידה יתמקד במיגור הפשיעה במגזר הערבי. 

נציין כי עד היום פעלו שלוש יחידות, יחידת דרום (מצרים), יחידת ירושלים ויחידת מחוז ש"י, כאשר הפעילות שלהן מתמקדת במיגור הטרור הלאומני. כעת, אם כן, התקבלה החלטה לייחד יחידה ארצית שתהיה מסופחת לחטיבה הטקטית במג"ב, ותיתן מענה דווקא למיגור הפשיעה במגזר הערבי. 

נציין כי בימים האחרונים נפתח הקורס הראשון של הלוחמים שיסופחו ליחידה שתמנה בסך הכל עשרות לוחמים. במסגרת הקורס עוברים הלוחמים הכשרה בכל הקשור למגזר הערבי. חשוב להזכיר כי לאחרונה הוחלט על סגירת המנהלת לטיפול בפשיעה הערבית, אשר הוקמה בשעתו על ידי השר לביטחון פנים לשעבר, גלעד ארדן, ובמקומה הוקם אגף סי"פ, שהוא בעל משמעות רב תכליתית. נציין כי השם סי''פ נבחר מכיוון שסיף בערבית זה חרב, באנגלית זה ביטחון, בעברית סי"פ - סיכול פשיעה.  בראש האגף החדש יעמוד ניצב ג'מאל חכרוש מי שעמד בראש המנהלת לטיפול במגזר הערבי.