כרמל מעודה הגיעה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בלוד, שם החלו להשמיע את הטיעונים לעונשה, לאחר שהורשעה ב־18 סעיפים של התעללות ו-35 סעיפים של תקיפת פעוטות. לאחר שמיעת הטיעונים מצד משפחות הילדים, הפרקליטות דרשה מתחם ענישה של בין 12 עד 16 שנות מאסר.

במהלך המשפט, עלתה מעודה לדוכן והתנצלה: "אני רוצה להתנצל בפני הילדים, ההורים. אני מתביישת בכל מעשה שעשיתי, מתביישת בעצמי, אני חיה את זה יום יום. זה משהו שאני חווה יום ולילה, אשמור כל חיי. אני רוצה להתנצל בפני כל הקהל, אפילו לא מסוגלת להסתכל.
אני מתבייישת בעצמי, חרטה. אני מבקשת מכבוד השופט שיתחשב בי, בדברים שעברתי לא רק במעשים שעשיתי. מקווה שיסלחו לי, שיהיו בריאים כולם". עם זאת, ההורים הגיבו לה כי לא יסלחו לה וכי "על מעשיה אין מחילה. כל מה שאומרת כאן הם בגלל שמפחדת מעונש".

בשלב טיעוני ההגנה, טען סנגורה של מעודה, עורך הדין שירן ברגמן, כי: "מדובר בעתירה פופוליסטית פחדנית וחבל שלאורך כל התיק הפרקליטות, במקום להוביל קו מידתי ראוי והגון, נגררת אחרי קולות הרחוב והפייסבוק. משפט בכיכר העיר הוא מרחץ דמים. כרמל ספגה איומים מתמשכים על חייה, בית משפחתה הוצת, היא זקוקה להגנה".

מוקדם יותר, עם פתיחת הדיון, עלתה לדבר אחת האמהות, ששני בניה היו בגן: "אני רואה את הסרטונים, של הילד שלי, אהבת חיי, קשור, מוצלף, נזרק בחוזקה, נצבט, מורעב, כואב, בוכה. אף אחד עוד לא יודע להבטיח לי אם הילדים שלי יזכרו את זה או לא, הפסיכולוגיה חלוקה לגמרי לגבי הנזקים ארוכי הטווח". היא הוסיפה: "יש אחריות לבית המשפט הנכבד להרתיע מהתעללות".

"בסיוטים בלילות, בני מתוך שינה מגן על הפנים שלו עם הידיים, ומניד את הראש מצד לצד וצועק 'לא לא לא'. בני השני, בכל פעם שמרגיש נוכחות בחדר, זז באי נוחות במיטה שלו ונצמד לקיר", סיפרה.

אם נוספת, שבתה בת הארבע הייתה גם היא בגן, שיתפה: "הבת שלי עם פערים מאוד גדולים בהתפתחות, היא פוחדת מהסביבה. הבת שלי ברגרסיה, עשתה צרכים על עצמה, אנחנו בשלב קשה. באופן אישי לי אין אמון באנשי צוות".

"ניסיתי לשלב את בתי בגן עירייה, היום היא בחינוך מיוחד, הילדה בטיפול רגשי עם בעיות שפתיות", שיתפה אם נוספת. "הילדה מענישה את עצמה בגן, אומרת לי לא לצעוק עליה כשהיא עושה על עצמה פיפי, יש לה בעיות בדיבור. לכרמל היא קוראת 'נחש' ומספרת מה הנחש אמר לה כל הזמן. היא זוכרת הכל. היא מרביצה לעצמה, לכל מי שלידה ואומרת 'זה מה שלמדתי'".

הפגנת בני המשפחות והפעילים נגד כרמל מעודה, מחוץ לבית המשפט המחוזי בלוד (צילום: ללא קרדיט)
הפגנת בני המשפחות והפעילים נגד כרמל מעודה, מחוץ לבית המשפט המחוזי בלוד (צילום: ללא קרדיט)


אם נוספת סיפרה: "בני קם כל לילה בצרחות. יום אחד הוא לקח חבל קפיצה שם בצד וקשר את עצמו, הסתכלתי בהלם. גם בגן העירייה הוא מתבודד ומרביץ. היום בדיעבד אני מבינה למה הייתה לו נשירה מטורפת, כי הגברת משכה לו בשיער, מחצה לו את הבטן והעמידה אותו שעה וארבעים מול הקיר".

בתום שמיעת הטיעונים מצד משפחות הילדים, הפרקליטה אמרה: "זהו תיק לא רגיל אלא חמור ביותר. בצורה העובדתית ניתן לראות בתקיפת הקטינים רצף של תקיפות, כל זאת עדיין לא מבטא את החומרה כי כל ילד זה עולם ומלואו. לפיכך, היות ומדובר במספר רב של מעשי עבירה כלפי תינוקות ופעוטות שונים נבקש לקבוע מתחם נפרד לכל קורבן ומתחם כולל לכל עבירה בה הורשעה". עוד הוסיפה כי "מדובר בריבוי קורבנות, מאחורי כל קורבן עומדת משפחה. על כל קורבן האירועים השפיעו וישפיעו באופן שונה".

הפגנת בני המשפחות והפעילים נגד כרמל מעודה: מימין לשמאל  ניקול דניאל, מוריה קואליו, הילה שטיין, עינב קסטיאל, טליה יהוד (צילום: ללא קרדיט)
הפגנת בני המשפחות והפעילים נגד כרמל מעודה: מימין לשמאל ניקול דניאל, מוריה קואליו, הילה שטיין, עינב קסטיאל, טליה יהוד (צילום: ללא קרדיט)

במקביל, מחוץ לבית המשפט החלה הפגנה של ההורים, בני המשפחות ופעילי מטה המאבק נגד התעללות בחסרי ישע, שצעקו לעבר עם הגעתה. בדיון יעלו להעיד לראשונה הורים שילדיהם נפגעו על ידי מעודה, והם יציגו בפני בית המשפט את ההתמודדות היומיומית שלהם מאז התפוצצות הפרשה.

מעודה, מנהלת המשפחתון בייבי לאב בראש העין, נעצרה לפני כשנה וחצי והואשמה בהתעללות ובתקיפת פעוטות. בכתב האישום צוינו 11 פעוטות שבהם פגעה. אמהות של פעוטות נוספים טענו שכתב האישום אינו משקף את היקף מעשי הזוועה שנעשו בו.

יוסי חברה, אבא של ילדה מהגן ומייסד מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, אמר למעריב: "שנתיים שאנחנו מחכים לרגע הזה שבו ישמעו את הקול שלנו. הורים שהילדים שלהם נפגעו בצורה הכי מזעזעת שיש, יעלו להעיד בפני בית המשפט ויספרו על ההתמודדות והטראומה שסוחבים כבר שנתיים, כי אם לרגע מישהו חשב שזה מאחורינו אז פה הטעות. אנחנו עוד עמוק בתוך הסיוט שכרמל מעודה יצרה. אנחנו מקווים שבית המשפט יעשה צדק עם הילדים שלנו וימצה את הדין עם הגננת המתעללת הכי גדולה שידעה מדינת ישראל".

מוריה קואליו, אם לילד בגן, הוסיפה: "זוהי הפעם הראשונה שבית המשפט ישמע את מה שיש לי להגיד כאמא שביום אחד העולם שלה התהפך והחיים השתנו. מי שחושב שהזיכרון של הילדים מיטשטש ככל שעובר הזמן טועה. כל פעם שאנחנו חושבים שזה מאחורינו הבן שלנו מזכיר את מה שעבר בגן ומדגים לנו בצורה הכי מוחשית ונוראית שיש. אני מצפה מבית המשפט שלאחר שישמע אותנו ישלח את כרמל מעודה לשנים ארוכות מאחורי סורג ובריח".

הסייעת מהגן של כרמל מעודה בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
הסייעת מהגן של כרמל מעודה בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)