חיסול רודף חיסול: שוב גואה הפשיעה במגזר הערבי, כאשר אמש (שישי) אירעו שני אירועי ירי קשים בתוך כארבע שעות בהם נורו למוות מטווח קצר שלושה צעירים, שניים מהם בדיר אל אסד שבצפון ואחד כבן 30 בכפר איבטין שבמחוז חוף. נציין כי אין קשר בין האירועים למעט העובדה שבשניהם מדובר בחיסולים מתוכננים שהחשודים במעורבותם נמלטו מהזירה והמשטרה פתחה בחקירה. 

האירוע הראשון התרחש סמוך לשעה 17:20 באיבטין ובמהלכו נורה למוות אלאדין עמאריה כבן ה-30. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו. שני צעירים נוספים כבני 28 נפצעו בינוני וקל ופונו לבית החולים רמב"ם בחיפה.

חובש מד"א איתי מזור סיפר: "כשהגענו לכניסה לכפר אחד מהפצועים התהלך לכיוונו כשהוא סובל מפציעה מדממת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים ופינינו אותו לבית חולים. במרחק של עשרות מטרים מאיתנו ראינו 2 פצועים נוספים, גבר שכב בסמוך לכניסה לבית כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. פצוע נוסף שהיה בהכרה וסבל גם כן מפציעות חודרות טופל בשטח ופונה לבית החולים במצב יציב".

לזירת האירוע הגיעו כוחות גדולים של משטרה ממרחב אשר שבמחוז חוף שפתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע והחלו באיסוף ממצאים מהזירה לרבות ממצאים פורנזיים. במקביל כוחות משטרה ביצעו סריקות אחר מבצעי העבירה שנמלטו מהזירה. 

החיסול השני התרחש כארבע שעות בדיר אל אסד ובעקבותיו פונו על ידי תושבים בכפר ארבעה פצועים, שניים מהם צעירים בני אותה משפחה בשנות ה-20 באורח קשה ואנוש, ושני ילדים כבני 10 ו-13 שנפגעו באירוע והועברו להמשך טיפול רפואי בבית החולים במצב קל. 

זמן קצר לאחר שהובאו למרכז הרפואי לגליל בנהריה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותם של הצעירים, חאפז סנע אללה ואחמד סנע אללה.

במשטרה מעריכים כי "סכסוך בין עבריינים המוכרים למשטרה הוא שהוביל לחיסול הכפול בדיר אל אסד. מחקירה ראשונית של נסיבות האירוע עולה כי המעורבים הנמצאים בבריחה וזהותם מודיעינית לפחות ידועה לחוקרים, הגיעו למסעדה ברכב גנוב אותו הציתו מיד לאחר האירוע סמוך לאזור uנכנסו פנימה למקום לאחר שבדקו כי שני הקורבנות נמצאים במסעדה. כנקמה במסגרת אותו סכסוך ביצעו החשודים ירי ללא הבחנה על מנת לפגוע בקורבנות ולגרום למותם, ובדרך זו נפגעו גם שני קטינים ששהו במסעדה באותה שעה".

נציין כי מאז תחילת השנה אירע במחוז הצפוני מקרה רצח אחד והמקרה האמור היווה עבור מפקד המחוז ניצב שמעון לביא סוג של פיגוע, שכן ניצב לביא מתעקש ללמוד על כל סכסוך בכל תחנה באזורו ועוקב אחר גניבות כלי רכב בהם נעזרים אותם עבריינים  במטרה למגר את פעולות הנקם כפי שעשה עד כה. "זהו אירוע חמור והמשטרה לא תניח את ידה עד שתמצה את הדין עם המבצעים", מסרה המשטרה.

נוסף על כך, מוקדם יותר אמש המשטרה עצרה גבר בן 38 מהמועצה המקומית טובא זנגריה לאחר שזרק את אשתו מחלון ביתם בקומה השנייה. האישה נפצעה באורח בינוני ופונתה לבית החולים זיו. 

נציין כי מאז תחילת השנה נספרו 29 קורבנות שחוסלו במסגרת סכסוכים וחיסול חשבונות במגזר הערבי וזאת חרף פעילות בלתי פוסקת של המשטרה לאיתור וחשיפת אמצעי לחימה (אמל"ח) בלתי חוקיים בקרב גורמים שונים במגזר.