5 הרוגים ב-72 שעות: הימים האחרונים היו עקובים מדם במיוחד כאשר לא פחות מחמישה אנשים נהרגו בחיסולים או בנסיבות הקשורות לעולם התחתון. היום (ראשון) נהרג גבר מפיצוץ רכב בחולון ומעט לאחר מכן, באירוע נפרד, צעיר בן 28 נורה למוות בחיסול ממוקד באשקלון. צעיר נוסף שנורה באירוע נפצע קשה ופונה לבית החולים ברזילי.

גם שלשום (שישי) היה יום מדמם במיוחד עם שלושה חיסולים במגזר הערבי בשני אירועי ירי קשים בתוך כארבע שעות בהם נורו למוות מטווח קצר שלושה צעירים, שניים מהם בדיר אל אסד שבצפון ואחד כבן 30 בכפר איבטין שבמחוז חוף. 

תיעוד של הרצח הכפול בדיר אל אסד. צילום: עמאר אסדי, חמ"ל

כאמור, במקרה הטרגי בחולון אדם נהרג בפיצוץ שאירע ברכבו כתוצאה ממטען. מותו נקבע במקום. חובשי מד"א שנכחו באירוע, גיא סלמן ואליאור יוסף, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו במרכז הכביש את הרכב שהתפרק לגמרי מעוצמת הפיצוץ ועלה באש. בסמוך אליו היו רכבים נוספים שניזקו. כוחות הכיבוי והמשטרה פעלו במקום על מנת לכבות את האש. הפצוע שכב על הכביש כשהוא סובל מפגיעות מאוד קשות בגופו ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".
 
מחקירה ראשונית של האירוע לא פוסלים במשטרה אפשרות שמדובר ב"תאונת עבודה". הערכה זו נבחנת לנוכח העובדה שגג הרכב הועף בזמן הפיצוץ, כמו גם ההרוג, מה שמצביע על שתי עובדות מרכזיות, האחת - כי מדובר במטען רב עוצמה והשניה - כי המטען היה מונח טרם הפיצוץ בתוך הרכב. שתי העובדות הללו מכוונות להערכה כי הקורבן בפיצוץ ככל הנראה גם הוביל את המטען, ובנסיבות שנחקרות, בשל תקלה ככל הנראה, המטען התפוצץ וגרם למותו.

יחד עם זאת נבחנת אפשרות כי המטען הונח בתוך הרכב על ידי אחרים ללא ידיעתו של הקורבן, ובעת שהגיע לרכבו - אירע הפיצוץ. אפשרות זאת, למרות שהיא סבירה, מעלה יותר ספקות בשל העובדה שאם המטען היה מונח על ידי אחרים, סביר להניח שהוא היה מוצמד למרקם התחתון של הרכב.

מפקד תחנת משטרת אשקלון על החשד לרצח הצעיר (צילום: דוברות המשטרה)

באשקלון, צעיר בן 28 נורה למוות וצעיר אחר, בן 24, נפצע באורח קשה באירוע ירי ברחוב בני עקיבא בעיר. שוטרים שהגיעו למקום איתרו שני פצועים במצב אנוש וקשה שפונו לבית החולים "ברזילי", אך עוד בטרם הגיע בן ה-28 לבית החולים נקבע מותו. במקביל, כוחות המשטרה החלו בסריקות לאיתור החשודים.

מבית החולים נמסר כי "אל חדר הטראומה של המרכז הרפואי 'ברזילי' פונו שני נפגעי ירי מאשקלון. האחד, בן 28, נפטר עוד טרם שהגיע לברזילי, והאחר, בן 24, במצב קשה מאוד אבל יציב". עוד נמסר, כי הצעיר שנרצח נורה בראשו ואילו הצעיר הפצוע סובל מפציעות חודרות בראש וברגליים.

חוקרי המשטרה שהגיעו לזירה, פתחו בחקירה בחשד לרצח ובאיסוף ראיות וממצאים במקביל לסריקות נרחבות שמבוצעות, במטרה להגיע לזהות חשודים במעשה ולעצור אותם. מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר, הגיע לזירה וקיים הערכת מצב מיוחדת, במהלכה החליט להטיל את החקירה על היחידה המרכזית של מרחב לכיש.

צילום מתוך זירת האירוע (צילום: דוברות המשטרה)
צילום מתוך זירת האירוע (צילום: דוברות המשטרה)

כאמור, ביום שישי האחרון נרצחו שלושה צעירים במגזר הערבי בתוך כארבע שעות. האירוע הראשון התרחש סמוך לשעה 17:20 באיבטין ובמהלכו נורה למוות אלאדין עמאריה כבן ה-30. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו. שני צעירים נוספים כבני 28 נפצעו בינוני וקל ופונו לבית החולים רמב"ם בחיפה.

חובש מד"א איתי מזור סיפר: "כשהגענו לכניסה לכפר אחד מהפצועים התהלך לכיוונו כשהוא סובל מפציעה מדממת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים ופינינו אותו לבית חולים. במרחק של עשרות מטרים מאיתנו ראינו 2 פצועים נוספים, גבר שכב בסמוך לכניסה לבית כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. פצוע נוסף שהיה בהכרה וסבל גם כן מפציעות חודרות טופל בשטח ופונה לבית החולים במצב יציב".

החיסול השני התרחש כארבע שעות בדיר אל אסד ובעקבותיו פונו על ידי תושבים בכפר ארבעה פצועים, שניים מהם צעירים בני אותה משפחה בשנות ה-20 באורח קשה ואנוש, ושני ילדים כבני 10 ו-13 שנפגעו באירוע והועברו להמשך טיפול רפואי בבית החולים במצב קל. זמן קצר לאחר שהובאו למרכז הרפואי לגליל בנהריה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותם של הצעירים, חאפז סנע אללה ואחמד סנע אללה.

במשטרה מעריכים כי "סכסוך בין עבריינים המוכרים למשטרה הוא שהוביל לחיסול הכפול בדיר אל אסד. מחקירה ראשונית של נסיבות האירוע עולה כי המעורבים הנמצאים בבריחה וזהותם מודיעינית לפחות ידועה לחוקרים, הגיעו למסעדה ברכב גנוב אותו הציתו מיד לאחר האירוע סמוך לאזור uנכנסו פנימה למקום לאחר שבדקו כי שני הקורבנות נמצאים במסעדה. כנקמה במסגרת אותו סכסוך ביצעו החשודים ירי ללא הבחנה על מנת לפגוע בקורבנות ולגרום למותם, ובדרך זו נפגעו גם שני קטינים ששהו במסעדה באותה שעה".

פיצוץ רכב בנתניה (צילום: אנשי הדממה בפייסבוק)
פיצוץ רכב בנתניה (צילום: אנשי הדממה בפייסבוק)

בתוך כך, שני רכבים נשרפו היום בחניון פתוח ברחוב לילך בנתניה. מחקירה ראשונית של אירוע, המתבססת על חוות הדעת של החבלן המשטרתי וחוקרי שריפות של כבאות והצלה, עולה כי מקור השריפה הוא בפיצוץ מטען שהונח מתחת לאחד הרכבים, השייך לעבריין מקומי בנתניה. 

במשטרה מעריכים כי סכסוך בין עבריינים הוא שהוביל להנחת הנטען ולפיצוץ רכבו של היעד. לא היו נפגעים בגוף באירוע, דבר שמצביע על כך שככל הנראה מדובר באזהרה או איום שהופנו כלפי בעל הרכב. טרם נעצרו חשודים במעורבות באירוע.