ניצב בדימוס אורי בר לב, ששימש בעבר כמפקד מחוז הדרום שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על גל האלימות שגדל בימים האחרונים ועל החיסולים בעולם התחתון. "מניסיוני המועט, אחד זה לא משהו חדש לנו. הסיפור המפורסם עם רוזנשטיין בפינת בן יהודה אלנבי בתל אביב עם 3 הרוגים ו- 33 פצועים כולם חפים מפשע, זה לא משהו שחדש ופתאום התעוררנו אליו", טען.



בר לב הוסיף כי "אין ספק שהכלים צריכים להיות הרבה יותר חדים גם פה כמו בהרבה דברים אחרים צריך לעשות את ההפרדה בין מה שכל הזמן מתבשל במגזר הערבי בכל הארץ, גם בדרום וגם בצפון וההשפעה שלו על הפשיעה בכלל". 

 "איפה המפכ"ל? לא שמעו ממנו עד לרגע זה", נשאל והשיב: "אני לא דוברו של המפכ"ל אבל ברור לכולנו שזה לא נעשה ברגע אחד. זה כמו שנעשה לפני כמה שנים במה שזכה לכינוי 512. אין לי ספק שזה נעשה היום, ודאי שצריך להגביר את הכוחות שפועלים מול אותם ארגוני פשיעה כי ככל שהם מצטמצמים והשטח שלהם קטן המריבות גדלות, ומה שאנחנו רואים בימים האחרונים זה התוצאה של זה".

"אין ספק שזה מצריך טיפול שורש מאוד יסודי שמתחיל ביכולת ההרתעה של המשטרה, השוטר באותה הפגנה בירושלים שהיכה את זה שתקף אותו ומיד כל הפוליטיקאים למיניהם שראו רבע סרטון יצאו נגדו", ציין, בהתייחס לתקיפתו של חבר הכנסת עפר כסיף מהרשימה המשותפת. 

לטענתו, "מתוך מה שאני ראיתי, היום כולם הולכים עם מצלמות, גם אזרחים וגם שוטרים, שוחחתי עם השוטר ויש את מצלמת הגוף, אני לא הכרתי אותו לפני כן אבל כדי לשמוע, להבין ולעודד כי אני חושב שנעשה לו עוול נוראי כי השוטר הזה הכניסו לו אצבע לעין, בעטו בו, למעשה כדי להיראות יפה הוא יכול היה להמשיך לעמוד שם".

בר לב אמר כי השוטר לא ידע שהוא חבר הכנסת: "כשתוקפים שוטר במדינת ישראל לא משנה איך קוראים למי שנמצא מולו עם כל הכבוד וההערכה והזכויות, אנחנו מתייפייפים כי ברגע שתוקפים שוטר, כאן זה מתחיל. אם אתה שואל איפה זה מתחיל? במקום הזה שאתה תמיד על תקן האשם".

הוא הדגיש כי הוא מצדיק את פעולות השוטר וטען כי "לו הייתי מפקדו ומתוך מה שאני ראיתי ושמעתי ואני יודע שיש סרט של אותו מפקד צוות ונמצא בחקירת מח"ש. לדעתי באופן מוחלט כל מי שמרים יד על שוטר היד צריכה להישבר נקודה, גם אם יש לו חסינות או כל דבר אחר. תיכנס לחוק החסינות ואני יכול לעשות את זה כמעט יחד איתך ותגלה שגם ח"כ שמפעיל כוח, שמכה מישהו, החסינות לא עומדת לו".

"זה מאוד מעניין. אין גיבוי לדברים שלך בצילומים", אמר כספית ובר לב השיב: "אני ראיתי אחרת, ודיברתי עם השוטר. התקשרתי כדי לעודד אותו כי ראיתי את אותו קטע קטן, את כל זעקת הפוליטיקאים, על מה אנחנו מלינים? אותו שוטר מגיע מחר לבאקה אל גרבייה או לטייבה והאלימות שם היא חלק מובנה מהחברה".