הסייעת בגן הילדים של כרמל מעודה, לירז נתן, הורשעה היום (שני) בבית משפט השלום בפתח תקווה בשמונה אישומים של תקיפת הילדים בגן, שבעה מתוכם תקיפת קטין על ידי אחראי.

עו"ד איריס פיקר סגל מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) שניהלה את התיק, מסרה בתום הדיון: "הנאשמת הפרה את האמון שנתנו בה ההורים, כאשר הפקידו בידיה את היקר להם מכל, ילדיהם הקטינים, ובמקום לדאוג להם ולטפח אותם, תקפה אותם בהזדמנויות שונות".

יוסי חברה, אבא של ילדה מהגן ומוביל מטה המאבק, סיפר לאחר ההרשעה: "ביהמ"ש היום אמנם הרשיע אותה במה שביקשה התביעה, אך הלב שלנו ממש כבד כי מראש היא היתה צריכה להיות מואשמת בהתעללות ולא תקיפה. היא היתה יד ימינה של המתעללת כרמל מעודה ולקחה חלק פעיל במעשים, אך לצערנו כך בחרו בתביעה. מהניסיון שלנו בעבירות כאלו אין מאסר בפועל, אך אנחנו מקווים שהפעם המצב יהיה שונה והיא תשב מאחורי סורג ובריח ביחד עם הבוסית שלה".

עו"ד אורי סקוזה, המייצג את ההורים, אמר: "בשמונת האישומים היו 12 אירועים שונים נגד ילדים שונים, במועדים שונים ולירז הורשעה בתקיפה הגורמת חבלה ובחמישה בתקיפה שאינה גורמת חבלה. טענות ההגנה של הסנגור ל'הגנה מן הצדק' והתפלפלויות נוספות נדחו על ידי בית המשפט. מבחינתנו לירז ביצעה את כל העבירות בצוותא עם כרמל מעודה ולצערנו סייעה לה בביצוע העבירות, כשמה כן היא, סייעת. העבירות מתאגדות למקבץ מקרים אחד, ארוך ומזעזע ואנו נעמוד על ענישה משמעותית הכוללת מאסר בפועל".

כזכור, בשבוע שעבר הגיעה כרמל מעודה לבית המשפט המחוזי בלוד, שם החלו להשמיע את הטיעונים לעונשה, לאחר שהורשעה ב־18 סעיפים של התעללות ו-35 סעיפים של תקיפת פעוטות. לאחר שמיעת הטיעונים מצד משפחות הילדים, הפרקליטות דרשה מתחם ענישה של בין 12 עד 16 שנות מאסר.

כרמל מעודה בדיון בטיעונים לעונשה בבית המשפט המחוזי בלוד (צילום: ללא קרדיט)
כרמל מעודה בדיון בטיעונים לעונשה בבית המשפט המחוזי בלוד (צילום: ללא קרדיט)

במהלך המשפט, עלתה מעודה לדוכן והתנצלה: "אני רוצה להתנצל בפני הילדים, ההורים. אני מתביישת בכל מעשה שעשיתי, מתביישת בעצמי, אני חיה את זה יום יום. זה משהו שאני חווה יום ולילה, אשמור כל חיי. אני רוצה להתנצל בפני כל הקהל, אפילו לא מסוגלת להסתכל.
אני מתבייישת בעצמי, חרטה. אני מבקשת מכבוד השופט שיתחשב בי, בדברים שעברתי לא רק במעשים שעשיתי. מקווה שיסלחו לי, שיהיו בריאים כולם". עם זאת, ההורים הגיבו לה כי לא יסלחו לה וכי "על מעשיה אין מחילה. כל מה שאומרת כאן הם בגלל שמפחדת מעונש".

בשלב טיעוני ההגנה, טען סנגורה של מעודה, עורך הדין שירן ברגמן, כי: "מדובר בעתירה פופוליסטית פחדנית וחבל שלאורך כל התיק הפרקליטות, במקום להוביל קו מידתי ראוי והגון, נגררת אחרי קולות הרחוב והפייסבוק. משפט בכיכר העיר הוא מרחץ דמים. כרמל ספגה איומים מתמשכים על חייה, בית משפחתה הוצת, היא זקוקה להגנה".