היחידה המרכזית של משטרת ירושלים (ימ"ר) חוקרת בימים אלו פרשיית הונאה של תיירים, כך הותר הבוקר (שישי) לפרסום. ראשית החקירה בתלונה שהתקבלה תלונה מחברת השכרת רכב "אוויס", שקיבלה דיווחים מהמוקד הבינלאומי על כך שאזרחים זרים שאינם מתגוררים בארץ קיבלו לידיהם מכתבים בשם חברת ההשכרה, בהם נטען כי בזמן שהותם בישראל ובזמן שנהגו ברכב שכור של החברה, ביצעו עבירת תעבורה- מהירות מופרזת שצולמה במצלמה, ועליהם לשלם קנס על סך 77 יורו, ולפניה אף צורף דו"ח המעיד על כך. אותם תיירים הופנו לשלם את הקנס באתר אינטרנט המיועד לכאורה לתשלום קנסות. 

כאמור, פניות אלו עוררו את חשדם של התיירים ואלו פנו אל המוקד הבינ"ל של החברה. בבדיקה שנערכה על ידי החברה העלתה כי אחד מעובדי החברה, בשנות ה-30 לחייו, תושב מזרח ירושלים, מעורב בבדיקת הלקוחות הנ״ל. במשטרה ציינו כי העובד טען בחקירתו כי התבקש על ידי אדם זר למכור לו מאגר לקוחות תושבי חו״ל תמורת אלפי שקלים.

החשוד הראשון, תושב תל אביב בן 56, נעצר בתחילת השבוע בעת שהיה בדרכו לחו״ל והוא הועבר לחקירה במפלג הונאה בימ"ר. למחרת, נעצרו שני חשודים נוספים - גברים בני 35 ו-36 מאשקלון - בהם החשוד במרכזי בפרשה. במהלך השבוע הוארך מעצרם של המעורבים וביום רביעי שוחררו שניים מהם בתנאים מגבילים ואילו מעצרו של החשוד המרכזי הוארך כאמור בפעם נוספת. פרט להם נחקרו מעורבים נוספים שהחשודים בפרשה ניצלו על פי החשד את תחומי עיסוקם לצורך מימוש מעשה ההונאה, והם שוחררו בתום חקירתם.

במשטרה הדגישו כי חקירת הפרשה עדיין נמשכת.