הטביעה בנחל פרת: פרקליטות מחוז ירושלים הנחתה הבוקר (ראשון) את המשטרה במחוז ש"י להחמיר את סעיף העבירה שבגינה נחקרים מנהל ישיבה ורב בישיבה ששימש כמדריך באירוע בו טבע למוות בנחל פרת תלמיד הישיבה לפני כשבוע וחצי.

בקשת הפרקליטות היא ולשנות את הסעיף מגרימת מוות ברשלנות להמתה בקלות דעת, משמע כי מדובר בעבירה חמורה הרבה יותר שלה השלכות משמעותיות לגבי חומרת הענישה.

הכוחות שהגיעו לנחל פרת

על פי ההנחיה, ממשיכה המשטרה בחקירת אירוע טביעתו של הנער שמעון הלר ז"ל, כאשר סעיף ההבהרה המיוחס לשני החשודים הנמצאים במעצר הנו, כאמור, המתה בקלות דעת - עבירה שבצדה עונש מאסר של עד 12 שנים - בעוד שסעיף העבירה הקודם, שייחס לשניים חשד לגרימת מוות ברשלנות, עונש המאסר המקסימלי עומד על שלוש שנים בלבד. 

ההחלטה של הפרקליטות התקבלה לאחר שהמשטרה העבירה להתייעצות את חומר החקירה שנאסף עד כה, ועל פי הממצאים שעלו מן החקירה הוחלט, כאמור, על החמרת סעיף העבירה המיוחסת לשניים. נראה כי בימים הקרובים יועבר תיק החקירה לפרקליטות לצורך הגשת כתב אישום נגדם.

כזכור, האירוע אירע לפני כשבוע וחצי, במסגרתו נער בן 15 נמשה מנחל פרת שבבקעת הירדן כשהיה מחוסר הכרה. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי, ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו במסוק לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. לאחר מכן נקבע מותו.