שופטת בית משפט השלום בנצר טל ויסמן שחר החליטה היום (שני) לשחרר ממעצר קטין תושב השטחים, וזאת לטענתה לאחר שמצאה כשלים חמורים בחקירה ובהליך המעצר, חרף העובדה שקבעה כי קיים חשד סביר למעורבות הקטין בעבירות שיוחסו לו.

השופטת התייחסה לטענותיו של הסניגור לפיהן הקטין הוחזק במעצר מבלי ליידע את הוריו ומבלי ליידע אותו בדבר זכותו לסניגור ציבורי ללא תשלום. "לא יעלה על הדעת כי נער יוחזק ע"י הרשויות במדינת ישראל והוריו לא יקבלו הודעה על כך, כי לא יידעו אותו על זכותו להיוועץ בסנגור ציבורי, וכי לא יובא בפני שופט בהקדם האפשרי ומבלי שיינתן הסבר מניח את הדעת לכך", פסקה השופטת.

"נוסף לכל אלה, לא שוכנעתי כי אכן יצאה הודעה לסנגוריה הציבורית עם מעצרו, שכן אישור פקס לא הוצג בפני, ובא כוחו של הקטין מסר כי הודעה נמסרה בשעה 19:00 בלבד, זאת למרות שנעצר בצהריים. שעת חקירתו של הנער המופיעה על ההודעה, שגויה, כך לדברי החוקר, וגם בכך נמנעת מבית המשפט האפשרות לנסות ולהתחקות אחר התנהלות היחידה החוקרת, אשר לכל הפחות התרשלה התרשלות חמורה בחקירה זו ופגעה בזכויותיו של הקטין – פגיעה קשה וצורמת", ביקרה השופטת בחריפות. 

"נוסף לכל אלה, נראה כי פעולות החקירה המבוקשות אינן בנות שיבוש וניתן יהיה להשלימן, עת ישוחרר בתנאים מגבילים שיבטיחו את התייצבותו. הנער נכנס לישראל על מנת לסייע בפרנסת משפחתו, ואני סבורה כי הפקדת כסף מזומן תוביל להתייצבותו להליך משפטי, ככל ויתקיים בעניינו".

ממשטרת ישראל נמסר: בניגוד לנטען, הוריו של הקטין עודכנו על ידי חוקר בתחנה ואף הוסבר לו את זכותו להיוועץ בעורך דין מהסנגוריה הציבורית ללא תשלום.  יחד עם זאת, ככל שמושמעת ביקורת שיפוטית הרי שהיא נלמדת ומופקים הלקחים הנדרשים בהתאם.