בית משפט השלום בתל אביב החליט היום (רביעי) להורות על שחרורם ממעצר של שני החשודים בהכאת הרב אליהו מאלי, מישיבת ההסדר ביפו. למרות זאת, השניים יישארו במעצר עד למחר, לאור כוונת המשטרה לערער על ההחלטה.

נציין כי כבר אתמול בדיון ציין בית המשפט כי לאור הודאת החשודים, כי הכו את הרב מאלי, לאחר שזה נכנס לטענתם לשטח החצר של שכנם וחרף פניותיהם אל הרב לצאת, הוא נותר במקום, דבר שעורר את זעמם. 

"אין מקום להאריך את מעצרם, אלא אם כן המשטרה תצליח להשיג ראיות המחזקות את הטענה, לפיה מדובר בתקיפה מרקע גזעני", כתב השופט. הוא התייחס לעמדת החשודים שטענו כי לא הכו את הרב על עצם היותו יהודי או חרדי, אולם במשטרה דוחים טענה זו ועל סמך ממצאי החקירה החליטו, כאמור, להגיש ערעור על ההחלטה  לשחרר את החשודים.

עוד נזכיר כי קודם אירוע התקיפה יצר הרב מאלי קשר עם מפקד תחנת יפו ושוחח עימו באופן בלתי פורמלי על היעדר תחושת ביטחון לטענתו וזאת מאחר ותלמידים מהישיבה הותקפו ע"י ערבים משכונת עג'מי. מפקד התחנה ביקש ממנו להגיש תלונה מסודרת, אולם זה בחר שלא להתלונן במשטרה והסתפק בעדכון הטלפוני. 

נוסיף ונציין כי בתוך שכונת עג'מי מתעוררת בימים האחרונים יריבות  בין התושבים הערבים במקום לבין האוכלוסייה החרדית  וזאת על רקע רכישת דירות וקרקעות בשכונה.