יו"ר זק"א לשעבר יהודה משי זהב ניסה הבוקר (חמישי) לשים קץ לחייו ומאושפז במצב אנוש בבית החולים שערי צדק, שם נלחמים הרופאים על חייו. זאת, ברקע התלונות שהצטברו במשטרה והעדויות שהתפרסמו בתקשורת ולפיהן נהג במשך שנים לתקוף ולהטריד מינית ילדים, נערים, נערות ונשים, ושעות בודדות לפני שידור תחקיר "עובדה" העוסק בעניינו.

לפי דיווח בחדשות 13, משי זהב השאיר אחריו מכתב התאבדות, שאותר על ידי השוטרים בזירה והועבר לידי המשטרה. לפי הדיווח המכתב כולל שני עמודים וכתוב באותיות גדולות, ומשי זהב תנער בו מההאשמות ולא לוקח אחריות על המעשים שמיוחסים לו, לכאורה, לא מביע חרטה כלפי מתלוננים ואף טוען שמדובר בעלילה ומכחיש הכל. בנוסף, כולל המכתב גם פנייה לבני משפחתו.

עוד דווח כי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה נערכו לעצור אותו בתחילת השבוע הבא וגורמים מספרים שכחלק מההיערכות הם הציבו תצפיתנים בכניסות לביתו. ההחלטה לעצור אותו התקבלה בליווי הפרקליטות ולאחר שהתגבשו שורה של תלונות שאין עליהן התיישנות במשטרה ובליווי הפרקליטות.

ביתו של יהודה משי זהב בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ביתו של יהודה משי זהב בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כמו כן, במשטרה מסרבים לאשר או להפריך את הטענה לפיה התכוון צוות החקירה לעצור בקרוב את משי זהב, וזאת בשל מספר אירועים ששמו של משי זהב נקשר אליהם, והם מצויים בחקירה כיוון שלגביהם לא חל חוק ההתיישנות, אולם מנגד טוענים: "מבחינתינו בשבועות האחרונים התנהלה חקירה ולגביה אין כל שינוי. החקירה ממשיכה גם עתה".

בשיחה עם גורמים המעורים בפרטים עולה כי צוות החקירה הצליחה לאסוף מספר תלונות ועדויות לגבי אירועים שלגביהם לא חל חוק ההתיישנות, ועל פי קצב התקדמות החקירה נבחנה האפשרות לעצור את משי זהב לחקירה ולהטיח בו את החשדות המיוחסים לו. בכל מקרה משי זהב לא היה מודע לכוונת המשטרה לעצור אותו.

כאמור, משי זהב אותר הבוקר על ידי בני משפחתו בביתו בגבעת זאב שבירושלים ופונה תוך פעולות החייאה לבית החולים. עם הגעת השוטרים למקום הם איתרו בזירה מכתב שכתב משי זהב, המתייחס להחלטתו לשים קץ לחייו. המכתב נלקח על ידי השוטרים והועבר לגורמי החקירה בתחנת לבירור נסיבות האירוע.

הדבר התרחש שעות ספורות לפני שידור תחקיר גדול אודותיו בתוכנית "עובדה" בערוץ 12. שכנו של משי זהב אמר לוואלה! כי הוא "היה הרוס, חשב שהולכים לגמור אותו לקראת שידור התחקיר הערב".

מבית החולים שערי צדק נמסר: "ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הובא יהודה משי זהב לאחר מספר מאמצי החייאה. צוותי שערי צדק ביצעו הערכה ראשונית ומצבו מוגדר אנוש עם סימן להתייצבות מסויימת במצבו. כעת נשלח להמשך בירור".

מוקדם יותר היום ברשתות החברתיות פורסם תוכנו של מכתב מזויף שהותיר, לכאורה, משי זהב למשפחתו לפני ניסיון ההתאבדות, ממנו משתמע לכאורה כי הוא מודה במעשים המיוחסים לו: "סליחה, את העונש כבר קיבלתי. תשתדלו לזכור את הטוב שעשיתי. תשתדלו לזכור את מה ששכחתי: עין רואה - אוזן שומעת, וכל מעשיך בספר נכתבו. אהבתי תמיד, ומתבייש מאוד, יהודה".

עם זאת, עו"ד אפרים דמרי ובני משפחתו של משי זהב טוענים בקנאות כי המכתב שהופץ ברשתות אינו פרי עטו של משי זהב: "מדובר במכתב מזויף, פייק ניוז. יש בידינו כתבי יד של משי זהב, שלא הכתב בהם ולא החתימה בהם דומה לאלו המופיעים במכתב". משפחתו של משי זהב מתכוונת להתלונן במשטרה בעקבות זיוף המכתב.

המכתב המזויף (צילום: רשתות חברתיות)
המכתב המזויף (צילום: רשתות חברתיות)

פרופ' עופר מרין, מנכ״ל שערי צדק עדכן על מצבו של משי זהב: "הוא הגיע לחדר הטראומה של שערי צדק לאחר שנמצא בביתו במצב אנוש עקב מעשה אובדני. כוחות מד"א שהגיעו למקום החלו בהחייאה והעבירו אותו תוך כדי מאמצי החייאה לחדר הטראומה של שערי צדק. מצבו התייצב בחדר הטראומה. נכון לעכשיו הוא מונשם, מורדם עם סימני חיים שהם קיימים".

"משי זהב נמצא כרגע במחלקה לטיפול נמרץ לאחר מיצוב ראשוני, עם לחץ דם ועם דופק. אנחנו מעריכים שנגרם נזק. אנחנו לא יכולים להעריך עד כמה. אני לא חושב שנוכל להעריך בשעות הקרובות בדיוק את מצבו. כרגע העיסוק העקרי הוא הייצוב הראשוני ולהוציא אותו מסכנת החיים המיידית שבה הוא נמצא", הוסיף, "כרגע, הוא בטיפול נמרץ צריך לטפל בנזקים המידיים שנגרמו בזמן, עד שהתחילו את ההחייאה ועד שההחייאה צלחה בזה הצוות כרגע עסוק".

כזכור, לאחר ההודעה על בחירתו של משי זהב לחתן פרס ישראל, פרסם "הארץ" בחודש שעבר עדויות שלפיהן משי זהב נהג במשך שנים לתקוף ולהטריד מינית ילדים, נערים, נערות ונשים. משי זהב הכחיש את הפרטים, אך השעה את עצמו מראשות זק"א וויתר על קבלת פרס ישראל.

היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 פתחה בחקירה בעניין, כאשר אחד הנפגעים לכאורה ממעשיו הגיש נגדו תלונה במשטרה. מדובר בנפגע, שעל העבירות שבוצעו כלפיו, חל חוק ההתיישנות, ולכן תלונתו לא תוכל לשמש עילה או תשתית ראייתית כנגד משי זהב בפרשה. אולם החוקרים יסתייעו באותה תלונה ובפרטים שיועלו בה על מנת ליצור דפוס התנהגות של משי זהב בעשרות השנים האחרונות. הוא הגיע למשרד היאח"ה כשהוא מלווה בצביקי פלישמן, סמנכ"ל ארגון מגן לטיפול בנפגעי עבירות מין בציבור החרדי.