המהומות בירושלים בימים האחרונים הובילו למעצרם של 157 אנשים בהפרות הסדר ובאירועים האלימים בבירה, כך מוסרת הבוקר (ראשון) משטרת ישראל. במהלך הלילה נעצרו 17 חשודים בהפרות סדר, שכללו תקיפת שוטרים, יידוי אבנים, ירי זיקוקין, השלכת בקבוקי תבערה ועוד.

אמש פעלו בירושלים מאות שוטרים ולוחמי משמר הגבול על מנת להצמודד עם הפרות הסדר שפרצו מיד לאחר לאחר סיום תפילת הערב בהר הבית. הפרות הסדר התרחשו הן בסמוך לשער שכם וברחובות הסמוכים והן בשכונות מזרח ירושלים. גם שם נערכה המשטרה במטרה להשיב את הסדר ולמנוע פגיעה בחפים מפשע, ובמקרים רבים נאלצה להשתמש באמצעים שברשותה לפיזור הפרות הסדר.

בעיסאוויה זוהו כ-15 רעולי פנים שהיו בדרכם לזרוק בקבוקי תבערה ולירות זיקוקים לעבר בית החולים הר הצופים. הכוחות שפעלו במקום הותקפו באבנים וירי זיקוקין לעברם וכתוצאה מכך נפגע שוטר בידו. במהלך פיזור המתפרעים בוצע שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר על ידי כוחות המשטרה והמתפרעים פוזרו. 

משעות הערב החלה הפרת סדר בשכונת א-טור במהלכה הושלכו אבנים, בקבוקי תבערה ונורו זיקוקין לעבר כוחות המשטרה שנאלצו להשתמש באמצעים לפיזורם של המתפרעים. במקביל לכך, החלו מספר חשודים המתגוררים במקום ליידות אבנים לעבר כלי רכב. בפעילות מתוחכמת זוהה חשוד המבצע ירי זיקוקים לעבר הכוחות והוא נעצר "על חם" להמשך טיפול חקירות. בהמשך הלילה התקבל דיווח מנהג רכב שמסר כי הושלכו לעברו אבנים וכתוצאה מכך נפגע ונזקק לטיפול רפואי. בסריקות לא אותרו חשודים.

במהלך הלילה זוהו מספר חשודים רצים עם אבנים בידיהם מכיוון שער שכם לכיוון דרך חיים בר לב ומיידים אותן לעבר כוחות המשטרה. אחד החשודים נעצר על ידי המשטרה והועבר לחקירה. בצומת נעמי קיס ובר לב הבחינו שוטרי מג"ב בחשודים שמיידים אבנים (ללא נפגעים) ובתגובה לכך ביצעו מעצרו של חשוד קטין שהועבר לחקירה. בהמשך, בחניון הע''ח אירעה קטטה בין שתי קבוצות (ללא נפגעים). כוחות משטרה שפעלו במקום עצרו שני מעורבים והם הועברו לחקירה בתחנת המשטרה. 

מן המשטרה נמסר כי "משטרת מחוז ירושלים פועלת בימים אלו בכוחות מתוגברים על פי תוכנית היערכות סדורה ונחושה שקבע מפקד המחוז וכוללת פעילות יזומה - גלויה וסמויה למניעת הפרות סדר, שילוב יחידות מיוחדות לביצוע מעצרם של פורעים אלימים, שילוב יכולות טכנולוגיות מהמתקדמים שיש וזאת במטרה לשמור ולהגביר את ביטחונם של תושבי העיר ומבקריה, ומיצוי הדין עם אותם אלו שבוחרים ליטול חלק בהתפרעויות האלימות".

אתמול אמר מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, כי "לא נאפשר את המשך האלימות, הנחיתי לתגבר את הכוחות בירושלים וסביבותיה. נגיע לכל פורעי החוק, ונפעל בנחישות ויד קשה". על התפילות בהר הבית אמר כי "נעשה כל שביכולתנו כדי לאפשר את פולחן הדת".